Als eerste een kleine inleiding van hoe het oorspronkelijk was in vroeger tijden vanaf ca. 1910 - 1972.
In het rood omcirkelde gebied op de luchtfoto is het betreffende complex.
(met dank aan Scorpion71 voor het uitspitten, zoeken,en vinden! van de oude foto's)
Hieronder een serie van hoe het er nu allemaal bij staat..Het staat al een aantal jaren leeg in afwachting van sloop, en renovatie van de 2 oudste villa's (beschermd stadsgezicht)
De nachtelijke omstandigheden waren achteraf niet helemaal ideaal om te fotograferen, (verlichting en belichting) dus we gaan sowiezo nog even terug om bij daglicht nog een poging te wagen. Wordt zeker vervolgd dus...
Kleine up-date van vandaag, ivm tijdgebrek volgt de rest misschien morgen.
| Gewijzigd: 19 oktober 2010, 03:49 uur, door Romani
btw : het is niet slim om bij die beschimmelde muren te gaan fotograferen kan even schadelijk zijn als asbest.
( ben zelf metselaar )
weather without storms is no weather at all.
btw : het is niet slim om bij die beschimmelde muren te gaan fotograferen kan even schadelijk zijn als asbest.
( ben zelf metselaar )
De villa's worden waarschijnlijk opgeknapt, de na-oorlogse aanbouwen worden waarschijnlijk verwijdert.
E.e.a staat op de planning voor 2011.
PS: Ik rook, drink, en draai nachtdiensten.....Dus die beschimmelde muur kan er wel bij...
Zolang je nergens aanzit, en niet stuift, zal het wel meevallen voor die paar seconden dat je daar staat.
stelregel; Het enige wat je meeneemt zijn je foto's, en het enige wat je achterlaat zijn je voetsporen.
Bedankt voor alle positieve reacties tot nu toe. | Gewijzigd: 14 oktober 2010, 17:21 uur, door Romani
E.e.a staat op de planning voor 2011.
PS: Ik rook, drink, en draai nachtdiensten.....Dus die beschimmelde muur kan er wel bij...
Zolang je nergens aanzit, en niet stuift, zal het wel meevallen voor die paar seconden dat je daar staat.
stelregel; Het enige wat je meeneemt zijn je foto's, en het enige wat je achterlaat zijn je voetsporen.
Bedankt voor alle positieve reacties tot nu toe.
nou perfect ...ik dacht ik zeg het alleen effies en ik rook ook en drink ook dus ja...en metselaar gaat je rug tog naar de $*#&$ van...geen verschil met mij
edit : volgens mij is dit gebouw al uit omstreeks 1900.....maar is toendertijd opgeknapt tot verpleeghuis ..dacht ik zo. | Gewijzigd: 14 oktober 2010, 17:39 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
edit : volgens mij is dit gebouw al uit omstreeks 1900.....maar is toendertijd opgeknapt tot verpleeghuis ..dacht ik zo.
Klopt...In 1940 konden de percelen op de XXXXXXX 106, 106a en 106b worden aangekocht. Deze panden werden in en na de oorlog gebruikt door respectievelijk de Duitsers en de Canadezen. Na 1945 werden deze panden weer vrij gegeven. (deze stonden er idd. al) en ingericht tot verpleeghuis/ziekenhuis....Later, tot aan de jaren 80 zijn er delen aangebouwd. | Gewijzigd: 21 oktober 2010, 02:44 uur, door Romani
Leave only footprints take nothing, take only picture's!
Heb zelf ook nog niet alle foto's uitgezocht, dus ik blijf up-daten.
Misschien dat vriend en metgezel "Scorpion71" zijn foto's wil bijvoegen in dit topic, dat zou een mooi compleet plaatje vormen met verschillende invalshoeken.
@ Scorpion71 u leest mee toch..?
Ja ik lees mee Ben mijn foto's aan het uitspitten en hier en daar licht aan het bewerken, de omstandigheden afgelopen zondag waren niet ideaal, het was vroeg donker..."
Da's juist ideaal toch voor zulke gebouwen?
Heb je al eens geprobeerd HDR foto's ervan te maken? Dan weet je bij dit soort gebouwen echt niet wat je ziet!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Heb je al eens geprobeerd HDR foto's ervan te maken? Dan weet je bij dit soort gebouwen echt niet wat je ziet!
HDR is een beetje dit idee toch..? Had al eens een probeersel in elkaar gefreubeld tijdje geleden.