Mij lijkt het zo dat het eerst het belangrijkst is dat de west-blokkade wordt gerealiseerd, daarna zien we wel weer. Er is nu inderdaad een hoop zachte lucht terechtgekomen in een groot deel van Europa, en zolang er nog geen echt koude reservoir is in het hoge noorden kan die zachte lucht zich redelijk handhaven. Het heeft gewoon even allemaal zijn tijd nodig. Als die oceaan voor ons maar eerst eens even uitgezet wordt om het zo maar te zeggen.
Ik vind de pluimen er echter niet verkeerd uitzien!
Temp. lijkt niet veel meer boven de 5 graden uit te gaan komen. Dan kunnen we begin December meteen de eerste Hellmannen binnen slepen en lekker tot 3 uur snachts lantaarnpaalstaren. Ik heb er al zin an!
af en toe even onder nul en dag temperaturen tot ongeveer 8 graden.
de zee en de lucht koele mooi af
perfecte november als je het mij vraagt
ps.
de weerkaarten van weer.nl,zien er ook steeds beter uit.zeker op langer termein | Gewijzigd: 13 november 2010, 11:18 uur, door winter=fijnweer
Na het weekeinde gaat de oostelijke stroming zich, tussen lagedruk boven Frankrijk en hogedruk van Groenland-IJsland tot over Noord-Europa, versterken. De temperaturen gaan dan verder naar beneden. Het Amerikaanse GFS weermodel opteert al voor een enigszins winters scenario.
http://www.janvissersweer.nl/
Na het weekeinde gaat de oostelijke stroming zich, tussen lagedruk boven Frankrijk en hogedruk van Groenland-IJsland tot over Noord-Europa, versterken. De temperaturen gaan dan verder naar beneden. Het Amerikaanse GFS weermodel opteert al voor een enigszins winters scenario.
@jan visser
Veel sneeuw? of ijs, we wachten in spanning af
Vol verwachting klopt ons hart
http://81.167.204.10:1080/view/view.shtml?...mjpg&size=1
Noorwegen, Tranby vlakbij oslo
Wat een heerlijk landschap daar
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
nou ik geef toe,als die kaarten en pluimen uitkommen kunnen we na 25 november echt de eerste winterse spelde prikken voelen
maar de kans dat ze uitkommen is denk bijna 0
dan hebben jullie daar geluk gehad,in limburg kon je met een kano door de straat varen heb ik me laten vertellen
Hier in Musselkanaal was het heel de dag mooi weer heel soms een beetje zon weinig wind en verder onafgebroken grijze wolkenmassa die over trok.
Zo nu en dacht ik 'nu gaat het regenen' maar dan werd donkergrijs al snel weer lichtgrijs.
Er moet sneeuw en kou komen en het liefst zo snel mogelijk | Gewijzigd: 13 november 2010, 19:47 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait