In het weekend veel regen en wind, in loop van de nieuwe week geleidelijk droger en iets kouder.
Uitgifte: 11/11/2010 02.40 uur LT
donderdag 18 november tot en met donderdag 25 november
Waarschijnlijk overgang naar rustig herfstweer met elke dag kleine kans op wat neerslag met middagtemperaturen iets onder de normale waarden.
de woorden van het knmi
Het hogedrukgebied preekt trouwens vooral voor eigen parochie. Een solide uitbreiding naar het Noordzeegebied is (nog) niet aan de orde. In het weekeinde van 20-21 november loopt de barometer boven Noord-Rusland overigens wel naar rond 1050 hPa op.
@jan visser
In het zuidoosten van Europa is het gisteren aan de voorzijde van een koufront ongekend warm geweest. In het Servische Nis liep het kwik op naar 26,4, Calarasi in Roemenië rapporteerde 26,8 en in het Bulgaarse Lom werd het zowaar 28,9º. Verder kwam Heraklion op Kreta uit op 29,0º. De warmte doet zich eveneens gelden in de voortuin van Koning Winter. In Moskou werd woensdag met 14,4º een alltime warmterecord voor november gebroken. Tijdens de afgelopen nacht was het daar nog 13,8º en dat betekende alweer het derde datum(dag)record op rij.
Bron Jan Visser (buienradar)
Hè bah, wat een vies ***hoog. Dat ding gaat alleen maar soepkipweer uit de Mediterranée hierheen transporteren met een ZO-wind: alleen in het voorjaar en de zomer is zoiets mooi, maar dan zien we het nooit. En dat Azorenhoog verhinderd trouwens de vorming van een Groenlandblokkade. De bezem door deze kaart a.u.b!
Van mij mag die GFS-oper op dat plaatje van Jan wel uitkomen. Lekker dynamisch weertje hebben we dan.
@Jan: Daar missen we hier natuurlijk weer alles van... maarja, we worden vandaag al verwend met mooi weer...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
door die noordzee blijft het hier lekker warm.... voorlopig nog geen vorst aan de kust | Gewijzigd: 12 november 2010, 10:36 uur, door marcel`westland
Marcel
jullie hebben precies geluk met frankrijk
De kust vanaf Denemarken alles boven nul en er komt een bord ''Welkom in Belgie'' en het vriest er aan de kust
ps. het zeewater is al kouder dan vorig jaar,zo 1.5 graden
bron:http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina/zeewatertemperatuur.htm | Gewijzigd: 12 november 2010, 10:58 uur, door winter=fijnweer
Met z'n allen 2 emmer ijsblokjes in de Noordzee gooien, koelt ie vanzelf af.. toch?
Ziet er mooi uit Jan, maar met deze temperaturen en de voorlopige korte termijn-vooruitzichten geloof ik er nog niet zo in.
Met z'n allen 2 emmer ijsblokjes in de Noordzee gooien, koelt ie vanzelf af.. toch?
Ziet er mooi uit Jan, maar met deze temperaturen en de voorlopige korte termijn-vooruitzichten geloof ik er nog niet zo in.
iedereen 2 emmers van 10 liter en dan is iedereen=16 miljoen mensen
De warmte van de koelingen die nodig zijn om 32 miljoen emmers ijsblokjes te maken zou genoeg zijn om lekker onder een palmboom te gaan zitten... Ik ben voor!
Ik wacht vol spanning Jans voorspelling af! En ben zeer benieuwd wat alle anderen voorspeld hebben!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ik dacht er zelf aan om een dijk neer te leggen in het kanaal tussen Engeland en Frankrijk,
zodat we die akelige warme golfstroom tegenhouden.
als dat goed gaat kunnen we in de winter op de noordzee schaatsen
ook al heb ik geen idee of je op zout water wel kan schaatsen
Marcel