Zo lekker zie die kou lekker dichter bij komen
Ik denk ook dat de Duitsers polen gelijk hebben.
Ik heb zo'n raar gevoel in me dat we echt een koude winter krijgen te koud!
Het is nog even afwachten allemaal.
Maar van mij mag die kou en sneeuw wel door gaan tot in maart
Ook moet ik dan wel zeggen dat ik op den duur wel last van men nek ga krijgen.
Door het staren naar de lantaarnpaal oftewel lantaarnpaal staren .
Het wordt steeds gekker met die media: winter 2010 een 'horrorwinter' en een 'bibberwinter'... Laat me niet lachen!
Mijn oma kan zich de koudegolf van februari '29 nog herinneren: -15 overdag met een snijdende oostenwind en dat terwijl de mensen toen nog veel minder luxe, zoals een CV, tot hun beschikking hadden waardoor ze in ijskoude huizen moesten leven. Dàt was pas een 'horrorwinter'!
'November warm en fijn, 't zal een strenge winter zijn' is natuurlijk 'Oktober warm en fijn, 't zal een strenge winter zijn'. Die oude 'volkswijsheid' is bovendien nergens op gebaseerd. Er is namelijk helemaal geen verband tussen de oktober-/novembertemperatuur en de daaropvolgende winter. Dat neemt natuurlijk niet weg dat een èchte vorstperiode in oktober of november natuurlijk funest kan zijn voor de rest van de winter (zie bijvoorbeeld oktober 2003 of november 1993). De WC moet er dan toch weer een keer doorkomen. | Gewijzigd: 10 november 2010, 18:30 uur, door Onweerfreak
GEM komt met pittige Groenlandblokkade in de langetermijn en sneeuw voor iedereen, de meeste modellen gaan inmiddels voor een geleidelijke afbreking van de westcirculatie vanaf volgende week <--- Dit is voor 3de decade november
GEM komt met pittige Groenlandblokkade in de langetermijn en sneeuw voor iedereen, de meeste modellen gaan inmiddels voor een geleidelijke afbreking van de westcirculatie vanaf volgende week <--- Dit is voor 3de decade november
als dat toch eens uit zou komen......................
Een leuk bericht/vooruitzicht, maar voor ons hier op o-o toch al een beetje "oud" nieuws he.
Met die sneeuw zal het wel meevallen voorlopig, als die west-blokkade maar eens doorzet om te beginnen... | Gewijzigd: 10 november 2010, 19:26 uur, door Rutte31
Deze "fijne" (zuid)west circulatie zou wel eens heel,heel erg lang kunnen aanhouden..tot ruim richting midden december...
Ja ik weet dat het allemaal heel erg lange termijn is maar je ziet echt een hele duidelijke trend in de opbouw van de gebieden waarbij een zuidwestelijke stroming in stand gehouden blijft..
( net op het nieuws minimum temp in moskou 11 graden !!!!!!!!!!) | Gewijzigd: 10 november 2010, 20:24 uur, door Callie-P
Het is nog lastig om te zien. Sowieso omdat het 3e decade van november nog een eindje weg is. Waarschijnlijk weten we over een weekje meer?
Ach het is helemaal niet erg dat november zo warm is.. stukje december mag ook wel warm zijn als het daarna maar koud(er) wordt.. maar goed de kaarten voor november zijn zoals ze zijn.. #$%^& | Gewijzigd: 10 november 2010, 20:32 uur, door Callie-P
Ik zal het proberen!
Maar ik denk dat het eerder aan Jan is om aan te geven of het goed zit of niet. Je kunt het zelf trouwens ook in de gaten houden door af en toe eens de Duitse weersites in de gaten te houden. Die kijken namelijk ook vaak wat verder vooruit. En heel af en toe kan daar een redelijke langere termijn prognose ( +10 dagen ) uitrollen.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21