Hier de site. http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65239-Home.html
Ik weet dat het off-topic is maar ik weet niet waar dat ik het moet plaatsen.
Sorry daarvoor.
Hier de site. http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65239-Home.html
Ik weed dat het off-topic is maar ik weet niet waar dat ik het moet plaatsen.
Sorry daarvoor.
de site die je als link hebt werkt gewoon
Weerstationetje geeft nu regen met onweer aan en 4.8 graden
Gaf gisteravond eerst ook regen aan, kwam de temp beneden 2 graden gaf ie sneeuw aan.
Wou afgelopen nacht opblijven toch maar niet gedaan, wacht wel tot de kansen wat groter worden | Gewijzigd: 8 november 2010, 20:54 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
ok zal best maar de foto wat ik zie is echt maar 10 cm hooguit, moest je hier eens zien afgelopen jaar ....... duinen die vrij konden opwaaien tot hoogtes waar je van gaat watertanden
Twitter melding van weerplaza
In de omgeving van Vaals zou dat best gekund hebben, want dat ligt echt een stuk hogerop. Hier ( omgeving Sittard ) ging de temperatuur op een gegeven moment terug tot 4 graden tijdens matige regen. Als je dan zo'n 200 m hoger zou hebben gezeten zou ik er niet gek van opgekeken hebben als er natte flatsen tussen zouden hebben gezeten. Ik had eens graag geweten hoe het in de Hoge Venen zou zijn nu, net ten zuiden van limburg...
Een leuk stukje over wat er rond de maandwisseling kan gebeuren. Iets wat al langer "leeft" bij de Duitsers, en waar ik hier in dit topic al regelmatig naar heb verwezen en dus iets is wat ook voor ons relevant kan worden. Ik heb echt geen zin om het hele stuk te gaan vertalen, maar in grote lijnen komt het erop neer dat na het volgende weekend de huidige westcirculatie zoals we die nu (gaan) beleven tot stilstand komt. Er komt immers eerst nog die stormdepressie vanaf donderdag. Daarna wordt het volgens hun pas spannend, en dan met name in de laatste novemberweek, want dan kan volgens hun een eerste realistische trend neergezet worden wat de komende winter met ons van plan is.
Het hele stukje wordt voor degenen die goed met het Duits uit de voeten kunnen op een leuke manier uiteen gedaan.
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje.
http://de.blog.wetter.com/?p=63841
Een leuk stukje over wat er rond de maandwisseling kan gebeuren. Iets wat al langer "leeft" bij de Duitsers, en waar ik hier in dit topic al regelmatig naar heb verwezen en dus iets is wat ook voor ons relevant kan worden. Ik heb echt geen zin om het hele stuk te gaan vertalen, maar in grote lijnen komt het erop neer dat na het volgende weekend de huidige westcirculatie zoals we die nu (gaan) beleven tot stilstand komt. Er komt immers eerst nog die stormdepressie vanaf donderdag. Daarna wordt het volgens hun pas spannend, en dan met name in de laatste novemberweek, want dan kan volgens hun een eerste realistische trend neergezet worden wat de komende winter met ons van plan is.
Het hele stukje wordt voor degenen die goed met het Duits uit de voeten kunnen op een leuke manier uiteen gedaan.
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje.
http://de.blog.wetter.com/?p=63841
Inderdaad een leuk en interessant stukje...Ik ben erg benieuwd..
Mmmmm waar heb ik dat eerder gelezen de laatste week van november
Ik denk dat ik het weet !
Volgens mij was er een bepaald persoon die hier vrij actief is op OO die zei dat er in de 3e decade van nov. wat winterse gezelligheid zou komen kijken om de hoek
Maar eerst hebben we nog een fikse novemberstorm tegoed volgens mij...
Edit: update... ik zie hem al. Maar meer iets voor het herfsttopic | Gewijzigd: 9 november 2010, 11:29 uur, door Eilander
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Duitse weerkundigen verwachten opnieuw een ijskoude winter. Daarmee bevestigen ze eerdere voorspellingen van hun Britse collega's. De Duitse experts gaan zelfs nog een stapje verder en denken dat de winter nog strenger dan vorig jaar zal worden. Enkele dagen geleden waarschuwden weerkundigen uit Rusland en Polen voor een extreme koudegolf. Hun Duitse collega's bevestigen dat het land zich mag opmaken voor een ijskoude winter. Eerder hadden ook de Britten een gelijkaardige voorspelling gedaan. Het lijkt dus logisch dat ook de Lage Landen niet zullen ontsnappen aan de winterkou.
De komende weken zullen we er echter nog niet veel van merken. De temperatuur blijft heel november zacht, maar die warme novembermaand is de voorbode van een ijskoude winter. "De eerste helft van december zal ook nog zacht blijven, daarna begint het te sneeuwen", zegt Dr. Karsten Brandt van de Duitse weerdienst Donnerwetter.de. "Vanaf januari wordt het pas echt koud met nachtvorst tot -20 graden. De sneeuw kan even smelten door een korte opwarming, maar in februari kondigt zich een nieuwe koudegolf aan. De winter zal nog tot diep in maart aanhouden." En de kans op een witte kerst? Die vooruitzichten zijn volgens de Duitsers dit jaar uitzonderlijk gunstig.
Bron Hln
Nou, da's ook toevallig, ik dacht het ook ergens gelezen te hebben...ik weet alleen even niet meer waar? En hoe heet die beste man nou die dat stukje schreef? a.. nog iets, of was het Frans, Henk ofzo?? :P:P:P:P:P
Nou, Jan, Ik weet zeker dat je goed zit, dat is afgelopen jaren wel gebleken. Blijft leuk om het te volgen