Jan, kan ik mijn voorspelling nog aanpassen...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Jan, kan ik mijn voorspelling nog aanpassen...
Hehehe nee dat gaat niet meer, het is al verwerkt
Geeft niets, ik zit er graag naast in dit geval!
Maar goed, de langetermijn voorspellingen lijken redelijk goed uit te komen tot nu toe. Een vroege inval van de kou, hopen alleen dat feb en maart niet kloppen.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Leuk om te zien, Jan! Vorig jaar waren jouw verwachtigen toch ook voor een groot deel 'uitgekomen'?
Ik ga het houden op de laatste week van November, helemaal met Jan mee
Wat ik me trouwens zomaar afvraag. En dan vooral richting de mensen die aan het hopen zijn op Sneeuw van een meter hoog, sneeuwstormen en sneeuwduinen Hebben jullie geen werk? Krijgen jullie wel uitbetaald als jullie niet naar 't werk komen vanwege de sneeuw?
Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van sneeuw en het liefste zie ik gewoon zoveel sneeuw dat de achterdeur niet meer open kan. Maar hier thuis zijn we ontzettend afhankelijk van het weer. Mijn vader is zelfstandig ondernemer en als hij de deur niet uit kan, komt er geen geld binnen. Veel baat bij zo'n strenge winter hebben wij dus niet. (We hebben nu voor 't geval dat wel iets achter de hand hoor .. maar toch..)
20-12 Was het hier volgens mij op zijn ergste. Ik weet nog goed dat ik 21-12 vanuit Strijen naar huis kwam omdat er nogmeer sneeuw zou vallen en we niet vast wilde zitten. Normaal gesproken ging ik altijd met het OV, maar dat reed toen niet. Toen ik en mijn vriend de wijk binnenreden vroeg hij aan me hoe hij dit in godsnaam moest gaan doen met al die sneeuw. Het was een bizar tafereel. De sneeuw lag zo hoog, dat je de stoepranden niet meer kon zien.. en de sneeuw in het gras was nog vele malen hoger.
http://img543.imageshack.us/img543/3319/sneeuw20dec20092.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/6144/sneeuw20dec20093.jpg
Het zou wat zijn als het dit jaar ook weer zo erg werd..
20-12 Was het hier volgens mij op zijn ergste. Ik weet nog goed dat ik 21-12 vanuit Strijen naar huis kwam omdat er nogmeer sneeuw zou vallen en we niet vast wilde zitten. Normaal gesproken ging ik altijd met het OV, maar dat reed toen niet. Toen ik en mijn vriend de wijk binnenreden vroeg hij aan me hoe hij dit in godsnaam moest gaan doen met al die sneeuw. Het was een bizar tafereel. De sneeuw lag zo hoog, dat je de stoepranden niet meer kon zien.. en de sneeuw in het gras was nog vele malen hoger.
http://img543.imageshack.us/img543/3319/sneeuw20dec20092.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/6144/sneeuw20dec20093.jpg
Het zou wat zijn als het dit jaar ook weer zo erg werd..
Dat zijn fijne plaatjes Dergelijke hoeveelheden sneeuw zijn redelijk zeldzaam in Nederland, maar je kan inderdaad altijd hopen
Zo had ik vroeger altijd hoofdpijn/voelde me niet lekker voordat het ging sneeuwen.
@Payt. Inderdaad, zeker in deze regio zijn zulke hoeveelheden absurd. De foto's zijn dus genomen in Zoetermeer, ca 8KM van Den Haag af. Het hangt er een beetje om of we nou aan de kust zitten of het ook een stukje binnenland is
Vraagje er over is het normaal dat je daar knallende hoofdpijn van kan krijgen.
Dat klopt ing je kan er erge hoofdpijn van krijgen daar hebben meerdere mensen last van ..
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Kan het zijn dat dit ongeveer 1 x per maand gebeurt, en dat bepaalde mensen er ook irrationeel en geirriteerd van raken?
Sorry daar heb ik geen idee van. Het enige dat ik weet dat je er hoofdpijn van kan krijgen ...
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Ik zal je even een geheimpje verklappen:
Natuurlijk bevinden zich er ook wel enkele scholieren en werklozen tussen al die sneeuwfreaks, maar de meeste van de zogenaamde "sneeuwfanaten" zijn in feite gewoon sneeuwschuivers en zoutstrooiers, verkopers van strooizout of sneeuwscheppen, of werken bij de ANWB, autoschadebedrijven, en dergelijke. Ze kunnen dus slechts met grote moeite wachten op al het werk en de inkomsten die een flinke sneeuwstorm zullen geven...
*aandelen strooizout kopen gaat*
pfoe dat verklaart denk ik dat ik nu behoorlijke hoofdpijn heb | Gewijzigd: 8 november 2010, 16:37 uur, door gerard van den brink