Net nieuwe kaart.
1 cm sneeuw morgen voor noord-oosten?
beste gerard
je doet hardstikke leuk mee met de topic maar ik vind het een beetje onzin dat je deze kaarten elke keer post.
want vlak nadat je deze kaart post krijg je een reactie terug dat het gewoon onmogelijk is dat het gaat sneeuwen bij +6 graden.
en misschien klinkt het zeikerig maar ik vind dit onnodig posten van kaarten.
kan je net zo goed de pluimen elke dag posten. en die pluimen geven nog altijd temperaturen in de plus aan dus dat betekend ook geen (droge) sneeuw. en al helemaal niet dat het blijft liggen. pas bij temperaturen rond het vriespunt mag je sneeuw verwachten maar niet met temps dik in de 6 graden.
groeten smoke
weather without storms is no weather at all.
Mja nog niet verkeerd geschat, in augustus zeggen dat derde decade de eerste sneeuw valt
En net even op de kaarten gekeken naar de laatste week.. maar ik zie het echt niet.. dus Jan zeg dat ik er mega naast zit !
(temps bron KNMI)
Daarnaast heb ik nu ook even gekeken naar de huidige temps in NL maar dat onder nul overal.. dat is echt meeeeega net onder nul... de thermometer niet stiekum in de ijskast hangen he ! | Gewijzigd: 7 november 2010, 21:02 uur, door Callie-P
BTW: over sneeuw gesproken, bij een hagelbui in oktober zag ik de eerste minuut er ook iets tussen zitten wat leek op natte sneeuw. Ik heb daar toen meer meldingen van gelezen. | Gewijzigd: 7 november 2010, 21:03 uur, door Martian
Zou er toch een klein beetje gaan vallen vannacht?
Heb de neiging om de hele nacht op te blijven
Kan het morgen vroeg al weer weg zijn
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Verder was het vandaag heerlijk weer, vond ik, vooral om te voetballen. Lekker fris, veld lekker nat en het zonnetje kwam erdoor, zo hoort en herfstdag te zijn!
Ik begin steeds meer twijfel te krijgen bij die koude winter, dat zou namelijk al de derde op rij zijn en dat lijkt me al haast iets te gortig voor Nederland, wij hebben namelijk nooit zoveel geluk met iets. Niet met het weer, niet met sport, met niks!
Nee maar even zonder gein, de aanloop naar de zogenoemde, volgens enkele buitenlandse meteorologen, 'koudste winter sinds jaren' is ronduit belabberd en toont geen enkele aanwijzing dat het elk moment kan veranderen, dan wel niet dat het binnen een week à2 weken gaat veranderen. Volgend weekend al weer temperaturen van 12 tot 15 graden verwacht, en dat vind ik toch een beetje teveel voor midden-november.
Bovendien vind ik dat we elkaar gekker maken dan dat het is/wordt. De kaarten vliegen over en weer met verwachtingen en toekomst-koffiedik-kijkerij. Da's allemaal heel leuk, en tuurlijk, iedereen vermaakt zich ermee totdat de tijd zover is dat het echt winter is. Maar ik denk wel dat de verwachtingen zo opgestuwd worden en dat iedereen er straks veel van verwacht.
En wat gebeurt er als mensen veel van iets verwachten? (denk aan de WK-finale, Sven Kramer op de 10 enz.) Juist, dan valt het tegen en gaat het mis! Ik probeer altijd zo realistisch, maar NIET pessimistisch te denken, zo kan het alleen maar meevallen.
Dus ik stel voor om iets te minderen met de kaartinbreng, en wat meer echte discussie/gesprekken te voeren over aankomende winter.
Of ben ik nu een zeurpiet
Verder was het vandaag heerlijk weer, vond ik, vooral om te voetballen. Lekker fris, veld lekker nat en het zonnetje kwam erdoor, zo hoort en herfstdag te zijn!
I
Dus ik stel voor om iets te minderen met de kaartinbreng, en wat meer echte discussie/gesprekken te voeren over aankomende winter.
Of ben ik nu een zeurpiet
Nee hoor misschien een beetje te zwart wit.,maar als je een beetje goed kijkt zijn er best wel een aantal mensen die kaarten plaatsen en voorspellingen doen die wel degelijk realistisch zijn.. maar laten we niet weer in dezelfde discussie verzeilen.. zie ook een sooi posts terug.