Maar dan zet ik mijn hopen op een echte witte kerst dit jaar hé!
Ah ok, dus jullie hadden daar gewoon regen dus. Bah! Jammer dat het voor jullie geen witte kerst was, maar wie weet dit jaar inderdaad wel. Let's hope so!
We zien wel, we moeten het toch nemen zoals het komt.
Halverwege December vost inval met een flinke lading sneeuw en dan een hele lange vorst periode. Die tot ver in Januari voort duurt! met af en toe een beetje sneeuw en Flinke koude dagen!
Helaas is dat in Nederland zeer zeldzaam.... (ik wil zo graag een keer een elfstedentocht mee maken! )
(Noorwegen waar ik altijd op vakantie ga is het nu al winter tot soms wel in mei!
En natuurlijk het beroemde ''lantaarnpaalstaren''!!!!
jaaa lantaarnpaalstaren.. ik dacht tot voor kort dat ik de enige in Nederland was die zo gek was..
maare witte kerst... wrom niet al een witte sinterklaas...
en dan een heerlijke sneeuwstorm zoals op deze foto.. hij is wel niet scherp maar hij heeft wel wat.. zeg maar.. ( Den Haag dec 2009)
Ik had het ook gezien, en het zou natuurlijk leuk zijn als dat uit kwam, maar ja, dat is +384h (= 16 dagen) in de toekomst! De kans dat het er dan werkelijk (ongeveer) zo uit ziet, is heel klein.
Dus droom maar lekker verder...
De kans dat 'ie uitkomt is alleen zeer nihil.
Ik neem van die pluimen en kaarten alleen zo ongeveer de eerste 5 dagen serieus als trend-aangever, want daarna wordt de betrouwbaarheid m.i. hard minder. Alles na 10 dagen neem ik sowieso met een korreltje strooizout.
Dit heeft de ervaring me de afgelopen winters geleerd. Het bespaart me ook teleurstellingen.
Die tik had(heb) ik ook.
sneeuwd het nog... sneeuwd het nog, nee het sneeuwd niet meer
En sinds ik lid ben van O-O is die obsessie weer groter geworden
Afgelopen winter was het weer raak
En het nachts opblijven hoort daar ook bij.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
sneeuwd het nog... sneeuwd het nog, nee het sneeuwd niet meer
En sinds ik lid ben van O-O is die obsessie weer groter geworden
Afgelopen winter was het weer raak
En het nachts opblijven hoort daar ook bij.
Dat ken ik