ik hoop niet op sneeuw vanaf november , wel in december!!
Tis wel leuk om nu al de kaartjes in het oog te houden, maar dat is helaas ook alles volgens mij
snif ja vroaghar.... ik weet nog dat ik ook mijn winterjas pas aan mocht na de herfstvakantie omdat het nog veel te warm anders was.. tja je bent 10 en je hebt niets te zeggen.. ( en dat is iets meer dan 17 jaar geleden veel meer dan 17 jaar )
maar toevallig zat ik vandaag nog wel te denken dat ik toch menig Sinterklaas intocht kan herinneren waarbij het vroor.. maar goed misschien is dat meer juist wat ik wilde onthouden | Gewijzigd: 5 november 2010, 22:35 uur, door Callie-P
ik hoop niet op sneeuw vanaf november , wel in december!!
Tis wel leuk om nu al de kaartjes in het oog te houden, maar dat is helaas ook alles volgens mij
Idd, zo is dat ook.
Nov is veel eerder een herfstmaand dan een wintermaand.
Maar wel een goeie maand om de kaartjes al wat op te volgen en er zo wat in te komen
Welkom hier trouwens
http://www.rovaniemi.fi/layouts/rovaniemi/...katu.asp?sek=60
Geweldig gewoon, hopelijk hebben wij dit hier ook over 3/4 weekjes.......
Waterkoud
Maandag verschijnt een actief lagedrukgebied bij de Ierse Zee. Aan de oostflank van het weersysteem steekt bij ons een waterkoude zuidoostenwind op met daarbij middagtemperaturen omstreeks 6 graden. Verder probeert een regenzone die is gekoppeld aan de depressie het land binnen te dringen. Waarschijnlijk krijgen het zuidwesten en zuiden (Zeeland met name) er wat regen van, terwijl het elders droog blijft met ruimte voor zonneschijn.
Vervolgens schuift het lagedrukgebied dinsdag oostwaarts en tegen die tijd worden twee kernen verwacht. Een kern trekt Frankrijk binnen en de andere ontstaat boven de Oostzee. Het gevolg voor ons land is een oostelijke tot noordoostelijke stroming, waarmee vrij koude lucht wordt aangevoerd. De ‘echte’ winterkou blijft echter nog op ruime afstand. Verder is de invloed van het lagedrukgebied enigszins merkbaar: er worden wolkenvelden en soms een buitje verwacht. Als het ’s nachts toch wat meer opklaart, zou het opnieuw tot een beetje vorst kunnen komen. Bovendien is een enkele bui met hagel en/of natte sneeuw niet uitgesloten, omdat de bovenlucht ook wat kouder wordt. Al bij al een winters speldeprikje dus.
Dan hoeft er alleen nog een lekker oostenwindje op te steken in Nederland en dan bibberen we lekker mee.
Elfstedentoch alvast plannen op 15 Januari? Heeft iedereen tijd dat weekend?
Wat mij betreft kan het
Friesland had beter hier kunnen liggen, waar province Groningen ligt
Scheelt hun weer een paar graden, weer beter voor het ijs
Tis hier toch een stukkie kouder winters.
of misschien nog wel beter richting overijsel, Gelderland | Gewijzigd: 6 november 2010, 19:46 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Laten we even reëel blijven jongens, dat scheelt een hoop meuk en onzin, wat iedereen toch weer door zit te spitten hopend op een nuttig bericht, dat levert irritaties op.
Laten we even reëel blijven jongens, dat scheelt een hoop meuk en onzin, wat iedereen toch weer door zit te spitten hopend op een nuttig bericht, dat levert irritaties op.
De enige die hier geirriteerd van raakt ben jij volgens mij
Maar om dat nou te blijven herhalen kan misschien ook weer irritaties opleveren.
---
On topic, iemand nog een leuk winters discussie-onderwerp?
Zullen we dit jaar weer een witte kerst krijgen? Elk jaar weer hetzelfde vraagstuk; witte kerst of niet. Waarom wil men dat zo graag eigenlijk? Tuurlijk is het leuk met kerst, maar zit er nog een diepere gedachte / gevoel achter?
Maar dan zet ik mijn hopen op een echte witte kerst dit jaar hé! | Gewijzigd: 6 november 2010, 21:40 uur, door samverhoeven