+1
Ja dat mag van mij ook nog wel, is inderdaad lang geleden.
En laat die storm dan midden december gepaard gaan met veel sneeuw
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Bron:Weather Underground
Het heeft anders behoorlijk gewaaid vannacht. Hield me wakker.
De pluim van het KNMI gaat wel naar beneden, ze hebben de nul-graden grens al naar boven verlegd. | Gewijzigd: 4 november 2010, 20:23 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
als we nou eens twee subjects maken.. eentje voor de mensen die denken dat het bij 6 graden gaat sneeuwen en eentje waar we wat serieuzer omgaan met voorspellingen.
Iedereen op dit forum staat te springen om sneeuw, vorst sneeuwduinen en meer van dat mooie witte spul maar als je nou ergens een kaartje vind waar een vlokje op is getekend en je kijkt vervolgens naar de temperatuur buiten ( +13 graden s'nachts ! ) plus naar het spel van de huidige depressies op de kaarten denk dan nog even na over wat je gezien hebt en laat dat kaartje dan voor wat het is..
De vorst komt heus wel alleen nu nog niet.. even geduld nog...want Jan heeft echt gelijk dat sommige posts kant nog wal raken..
Wat misschien wel leuk is.. ik vond een aantal leuke weerpresentaties op internet, als je er even tijd voor neemt kun je er echt megaveel van leren..
( ik post de link even aangezien ik gok dat de owner het niet leuk vind als ik presentaties van hem ga posten..)
http://www.pzv-zeezeilen.nl/PZV.asp#overde...ursus-meteo.asp | Gewijzigd: 4 november 2010, 21:01 uur, door Callie-P
Ach het zijn maar pdf'jes (die niet werken bij mij) en die info is overal op te vragen op internet
ja klopt presentaties saved als pdf.. maar raar dat je ze niet kan openen.. ik kan ze allemaal normaal openen.. en ja natuurlijk staat deze info overal maar als je ze zou kunnen openen dan zie je wel wat ik bedoel in het Nederlands en best simpel uitgelegd met name presentatie 2..( en eigenlijk is het ook niet voor jou bedoelt want dit is voor jou gok ik zomaar al gesneden koek )
Mocht je willen dan kan ik je er wel eentje mailen.. maar om hem te openen klik je met je rechtermuisknop op de link dan shortcut save as of koppeling opslaan als | Gewijzigd: 4 november 2010, 21:17 uur, door Callie-P
Als het op 850 Hpa maar koud genoeg is... of als de gemiddelde temperatuur en de 1000/500-diktewaarden laag genoeg zijn, dan zou dat bij 4 graden op 2 meter nivo best mogelijk kunnen zijn. Maar dat is het dus nu niet! | Gewijzigd: 4 november 2010, 21:35 uur, door Tyshane
En dan zou het alsnog niet blijven liggen..
Dat is een ander verhaal... 'Niet lang' tot 'zeer kort' hoogstwaarschijnlijk.
Niet als je geen adobe acrobat reader oid hebt... | Gewijzigd: 4 november 2010, 22:09 uur, door Tyshane
Onvolledig beeld + beste kansen eruit pikken = gewoon geen volledig verwachting waar je je 100% op kan focussen.
Tuurlijk mag je dromen en hopen dat het gaat sneeuwen, maar doe dat niet aan de hand van déze kaartjes..
Het zal volgende week gewoon een paar dagen guur worden met buien die vanalles zullen droppen, en heeeel misschien dat daar een eerste natte sneeuwvlok tussen kan zitten...
En dan ook maar een hele kleine kans, op een paar dagen; in het midden van de week lopen de temps alweer op naar de dubbele cijfers...
Inderdaad, de pluimen zijn behoorlijk naar boven bijgesteld in vergelijking met gisteren, en zo gek erg is dat ook niet. Laat die winter maar komen als de tijd er rijp voor is, en dat is vanaf december. En dan mag het wat mij betreft ook een aantal weken goed los gaan.
Wat volgende week betreft, het zal best wel amusant weer worden met die buien, want dan kunnen er weer plaatjes geschoten worden, en dat is iets wat mijn nieuwste hobby is geworden...