[attachment=]
Deze kaarten zijn zo betrouwbaar als Maurice de Hond...
EDIT:
Die pluim ziet er dan wel weer hoopgevend uit, maar ook zeer onzeker. | Gewijzigd: 1 november 2010, 17:15 uur, door Buffell
Nee hoor, de komende weken wordt het nog echt geen winter. In de loop van de maand al wel wat (natte) sneeuwkansjes met een noordweststroming, meer niet. We zullen nog wel een anderhalf maandje moeten wachten totdat de échte winter invalt.
Liever 1 maandje wachten dan nu al winter en dat het zijn kruid al vroeg verschoten heeft. Vorig jaar ookpas in de tweede week van december winter
hmm ja ben er inderdaad ook bang voor dat november niets wordt.. ze verwachten tot minimaal volgende week een zuidwestelijke stroming met regen en zelfs wat stijgende temperaturen... en als ik op de wetterzentrale kijk zou het zelfs wel eens een zuidelijke stroming kunnen worden ( hangt een beetje van het lagedruk gebied af hoever dat gaat zakken..)
dus nog even wachten op de winter.. maar die zie ik zeker niet verschijnen de komende 10 dagen. ( ja onweerfreak ik denk dat het geen noordwest stroming wordt..)
Maar goed zoals Jan al zegt.. vorig jaar begon de winter ook pas in december.. en in een vorige post van mij zie je dat de temp daling ook pas inzette eind november...
Komt allemaal wel goed | Gewijzigd: 1 november 2010, 21:13 uur, door Callie-P
http://www.sneeuwverwachting.nl/weerkaarte...aarschijnlijker | Gewijzigd: 1 november 2010, 21:53 uur, door Jeroen71
Zou zooo graag met je meegaan maaaaarrr
Let op de volgende stroming op de 10de.. ( zuid west) dat wordt echt geen sneeuw.. plus er is geen kou aanwezig in de lage landen . Vrees eerder dat dit heeeel veel regen gaat opleveren.. | Gewijzigd: 1 november 2010, 22:34 uur, door Callie-P
Volgende week is de luchtdruk ten zuiden gestegen, voor enige tijd zelfs met kern ten zuidoosten. Ook dan is de luchtdruk over een breed gebied ten noordwesten laag. Een en ander zorgt bij ons voor een voortduren van de zuidwestelijke aanvoer waarmee zachte en licht wisselvallige luchtsoorten binnenstromen. Daarom iedere dag wel kans op enige regen, maar net zoals morgen waarschijnlijk geen grote hoeveelheden. Wel zal er in de loop van volgende week periodiek een krachtige tot harde wind opsteken.
Morgen bereiken de maxima waarden tussen 11-14 C, en ook volgende week handhaven deze hoge waarden zich. Komende nacht is nog helder, vandaar relatief lage minima met 4-8 C. De eerste dagen van november, door een meest bewolkt weerbeeld en doorstaande wind, echter hoge minima met gemiddeld 8-12 C.
Vanaf midden volgende week vormt zich op het zuidwestelijk/centrale deel van de Atl. Oceaan een flink hogedrukgebied dat tegen volgend weekend verbinding zal hebben gevonden met aanwezige hogedruk boven Groenland.
Lagedruk zal volgend weekend vooral boven Scandinavie aanwezig zijn. In een naar NW/N draaiende aanvoer vindt er daarom volgend weekend een flinke afkoeling plaats. De maxima gaan in en vanaf volgend weekend naar waarden tussen 6-10 C, de minima naar 0-5 C. De rest van de 1e decade verandert hieraan naar verwachting weinig.
Hiermee lijkt ook november weer mee te gaan in de thermische grilligheid die dit jaar zo kenmerkt. De omstelling van volgend weekend krijgt wellicht in de loop van 2e decade ( EC oper 12z laat eea zefls al binnen de 10-daagse zien) een nog nadrukkelijk kouder vervolg. In een toenemend aandeel Uitvoer is nl in die periode de trend te zien van drukstijgingen ten noordoosten in op moment aanwezige zeer koude lucht.
Gaat november al een vroege 1e winterprik geven?
Ronald de Wildt
Let op de volgende stroming op de 10de.. ( zuid west) dat wordt echt geen sneeuw.. plus er is geen kou aanwezig in de lage landen . Vrees eerder dat dit heeeel veel regen gaat opleveren..
kou kan altijd aangevoerd worden, hoeft nog niet aanwezig te zijn in NL
Correct maar als je kijkt naar de ligging van het lagedruk gebied zie je dat de lucht via zee over land ( frankrijk) weer onze richting op komt. Met de huidige temperaturen van zowel het zeewater ( ruim 12 graden op dit moment) en de temperaturen boven land zal het in dit geval niet koud worden ( zo tussen de 6 en 8 graden gok ik) en het gaat zeker niet koud genoeg worden voor een heerlijk pak sneeuw op de 10de..
Overgens had ik de gedachte ook al dat het wel eens zou kunnen gaan waaien en dat werd ook nog bevestigd net hierboven..
Kortom heerlijk herfst weer ! | Gewijzigd: 1 november 2010, 23:11 uur, door Callie-P
+100
Sneeuwverwachting.nl is allemaal maar een beetje (heel erg veel) sensatie.
Dat blog van Johann is trouwens verreweg de beste Nederlandstalige site voor sneeuwverwachtingen (voor de Alpen) die ik tot nu toe heb gezien.
Daar is het al winter!
Hier volgende week ook weer kans op nachtvorst | Gewijzigd: 2 november 2010, 12:32 uur, door Ramon Oost
De komende dagen liggen we in het overgangsgebied tussen een hogedrukgebied boven het Middellandse Zeegebied en een diepe depressie bij Scandinavië. Een dergelijke situatie levert vaak wisselvallig weer op. Nu is dat niet anders. Het is bewolkt, grijs en vaak regenachtig. Wel is het zeer zacht. In het weekend wordt het minder zacht en volgende week wordt het wellicht flink guur.
Vanaf IJsland zien we een zeer diepe herfstdepressie afzakken richting Scandinavië. Ten westen van de Britse Eilanden ligt een hogedrukgebied. Deze drukverdeling zorgt er voor van oorsprong zeer koude Poollucht ons land kan bereiken. Er steekt een sterke west tot noordwestenwind op en de eerste winterse buien kunnen dan niet uitblijven. Voor volgende week verwacht ik dan ook de overgang naar een echt guur weertype. Dan tapt de herfst weer uit een heel ander vaatje.
Piet Paulusma....