Vorig jaar was het in november hier heel heel zacht. Ik kreeg half-november nog zware onweersbuien met veel regen, wind, hagel en bliksem over me heen bij 15 graden. Die zachte temperaturen duurden tot half december en vanaf half december kwam plots die winter.
Voor mij mag het net gelijk vorig jaar zijn en eerst nog eens goede kleppers in november krijgen en dan pas vanaf december de winter.
Is van 2009/2010 winter
Maar lijkt op nieuwe kaarten die wij ook zien.
Veel sneeuw alpen en Scandinavie.
En storm op atlantische oceaan.
En blokkades
nieuwe pluimen, oper gaat flink omlaag
flink?
Vroege sneeuwval in VS
VAIL - Verschillende staten in Amerika hebben te maken gehad met zwaar weer. In Colorado viel dinsdag op sommige plekken 40 centimeter sneeuw.
( source nu.nl)
http://www.zie.nl/video/algemeen/Vroege-sn...VS/m1fzq2pfrc98
| Gewijzigd: 30 oktober 2010, 01:05 uur, door Callie-P
Ik zie alleen een extreem zachte periode. Dag 9 en 10 kijk ik niet meer naar, dat komt toch niet vaak uit.
BTW: leuk sneeuwlijntje daar op het einde. | Gewijzigd: 30 oktober 2010, 01:19 uur, door Onweerfreak
Vroege sneeuwval in VS
VAIL - Verschillende staten in Amerika hebben te maken gehad met zwaar weer. In Colorado viel dinsdag op sommige plekken 40 centimeter sneeuw.
( source nu.nl)
http://www.zie.nl/video/algemeen/Vroege-sn...VS/m1fzq2pfrc98
Vail, Colorado... *zucht*
Daar wil ik graag wonen.
Qua sneeuw e.d. wel ja, dat was ook wel indrukwekkend. Maar mij gaf de winter van '96/'97 de grootste indruk. Ik zie nog steeds voor me hoe de grote ijsschotsen, ter grootte van een voetbalveld ongeveer, door de Waddenzee trokken en zelfs de schepen schade toebrachten en dat het wel berekoud was. Was toen in januari '97 op Texel voor een korte vakantie. Op het strand lagen schotsen van een ijsdikte van wel meer als 30 cm..... Op de heenweg lag het kruiend ijs nog niet halverwege de Afsluitdijk, en toen we naar huis gingen kwam het al enigzins boven de dijk uit. Als jochie van 14 was dat wel heel erg indrukwekkend en het is me nog bij gebleven.
Ik zie dit nog niet zo snel gebeuren, en de stormkansen blijven ook een beetje aanwezig.
Al is er wel een kans dat we met een groot hogedruk gebied te maken kunnen krijgen die vanaf zee komt en mischien 1040hPa kan halen.