Zou mij ook interesseren maar heb helaas nog geen kaarten voor de komende 6 maanden kunnen traceren. (public ?)
We houden het in de gaten.
Gr. Johann
In mijn Alpenweer blog aandacht voor het weermodel model sCast. (winterprognose)
Wellicht leuk voor verdere discussie (en latere verificatie)
Hoi Johann, dank voor de interessante link! Bekend blogje by the way.
---
Wat dat model betreft dus een behoorlijke kans op een langere koude winter dan normaal. Gezien de hoge 'treffer-quote' heb ik er veel vertrouwen in en neem ik dit graag mee in mijn verlangen naar een mooie & koude winter... | Gewijzigd: 28 oktober 2010, 11:34 uur, door Tyshane
Kunnen wij hier ook niet even voor een keertje zo'n winter beleven
Kunnen wij hier ook niet even voor een keertje zo'n winter beleven
Zo ver is het nog even niet, maar ik verlang er ook al naar.
ik wacht in volle spanning af en ben benieuwd
En om eerlijk te zijn: Zo'n winter als die van '09/'10, dát zijn de winters waar ik wél plezier aan beleef. Niet dat het mijn hoop is waar ik m'n vermoeden op baseer. Het is echt puur het bovengenoemde vermoeden. | Gewijzigd: 29 oktober 2010, 00:31 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
achja, dan is het niet erg als je in feb. voor een week naar zweden moet!
Ondanks het niet echt kouder word komende periode,.. ga ik maar wel me winterbanden eronder gooien. nu is het droog en nu heb ik tijd
wOw,,
check deze sneeuw bui in rovaniemi finland
ik ben jaloerss!!:P
Nou, doe mij maar zo'n winter als van '96/'97!! Dat was pas de laatste echte winter m.i.
nou ja, vorig jaar was november ook zeer zacht met zuidelijke luchtstromingen en dat heeft tot half december geduurt ...
idd, en daarom kun je nu ook nog niet oordeel geven over de Aankomende winter | Gewijzigd: 29 oktober 2010, 17:32 uur, door gerard van den brink