wij hebben niks te klagen gehad afgelopen winter in eindhoven
mag hopen dat het dit jaar weer zo is!!
dan teken ik ervoor hoor heerlijk
Het was qua sneeuw zeker geen slecht seizoen het afgelopen jaar, maar in vergelijking met de rest van het land kwam Limburg er vaak karig vanaf omdat de neerslagzones Limburg heel vaak niet aandeden, of hier heel snel overtrokken en elders bleven hangen. Ik moet wel zeggen dat we hier tijdens de carnavalsdagen juist wel goed bediend werden, want toen sneeuwde het wel een paar dagen achter elkaar, niet overdreven veel, maar het was wel een paar dagen mooi wit...
Nadat eerder al Poolse meteorologen dergelijke v......................................antische Oceaan de belangrijkste oorzaak voor de te ver-wachten koudegolf in Europa.
Bron Nederland.ro
of dit nou wel of niet geloofwaardig is... het geeft me een grote glimlach en het maakt me elke dag nieuwsgieriger naar de temps die komen gaan...
RTL 4 zegt net het wordt te koud voor de tijd van het jaar en daar keek hij heel bedenkelijk bij.. ik kijk bij zulke berichten heeeeel anders
Dan had je vorige winter eens naar Zeeland moeten komen. daar ging alle sneeuw met een grote boog omheen.
Als het koud en guur is en verder weinig spannend weer, dan wordt ik er soms ook wat depri van. Maar een dik pak sneeuw daarentegen, daar leef ik helemaal van op, net als vroeger. Als kind kon ik dan geeneens slapen, vroeg eruit en gelijk naar buiten, als eerst door dat maagdelijke pak sneeuw rennen, heerlijk...
En ja dat eerste ijs op die slootjes, daar wilde je natuurlijk als eerste op staan, helaas resulteerde dat vaak in 'een natte poot' maar allé, het was superspannend. Een paar flinke vorstdagen zorgen ook nu bij mij nog steeds voor happy moments, al kan ik zelf totaal niet schaatsen, ik ga er altijd even heen, gewoon om de sfeer te proeven...
Dus met ijs en sneeuw ennn hoe gekker hoe beter, ben ik me nu al enorm aan het verheugen op de winter!
Maar een veel interessantere vraag wat mij betreft... en nu ga ik even vloeken in de kerk... weet iemand wat Piers Corbyn voorspelt?
De vorige winter en de afgelopen zomer had hij in ieder geval de samenvatting precies goed, maar hij is zo communicatief aangelegd als een pinda en wil zijn seizoensvoorspellingen opeens niet meer openbaar maken omdat hij er chagerijnig over is dat toch geen belangrijke mensen naar hem luisteren...
Ben toch geinteresseerd...
Iemand hier die durft toe te geven dat hij geabonneerd is op zijn voorspellingen? Of die van een vriend van een vriend van een oom die hem weer van een man in een regenjas kreeg, heeft gekregen?
De reden dat ik zijn voorspellingen interessant vindt is omdat hij alleen voorspelt op basis van de activiteit van de zon en niet (zegt hij) op basis van de meer conventionele technieken die Weerdirect uitlegt.
Met de zomer was hij ook een van de weinigen die een natte zomer met af en toe mooi weer, vooral in juli, voorspelde.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Wat mij betreft wordt het weer zo'n winter, heerlijk hoor
Edit:
In lelystad dan | Gewijzigd: 20 oktober 2010, 00:58 uur, door Brian
In 2003 had het midden van Frankrijk te maken met een hittegolf, de hittegolf werd vervangen door een kille oktobermaand. De daaropvolgende winter verliep in grote delen van Europa warmer dan normaal. Opvallend detail was dat de winter rondom het gebied van de hittegolf normaal verliep en in delen van zuidoostelijk Europa zelfs iets eronder.
In Rusland en in Centraal-Europa hadden ze dit jaar ook een hittegolf komend vanuit een El Nino winter. Deze situatie is vergelijkbaar als in 2003. Momenteel is het in die gebieden (Rusland en in Centraal-Europa) te koud en wat denk je......? De winter van 2010/11 zullen in die gebieden ook te koud gaan verlopen. In Rusland en in de Alpen is het goed mogelijk dat de temperatuur 3 te koud zal gaan verlopen, in het westelijk deel van de Alpen zal het naar alle waarschijnlijkheid 1-2 graden te koud gaan verlopen. Het overgroot deel van Noordwest Europa zal ongeveer 1 graad te koud gaan verlopen terwijl Noord-en Midden Scandinavië, Schotland en Ierland in de buurt of een beetje boven normaal zal gaan uitkomen.
De verwachtte sneeuwval zal ruim boven het normale gemiddelde liggen in een groot deel van Europa, met de meeste sneeuw in de Alpen en in Rusland, in de noordelijke gebieden iets minder dan normaal. Kortom, een strenge winter lijkt zich aan te doen voor Rusland en de Alpen, maar de winter in Groot-Brittannië en Ierland zullen niet zo gaan verlopen zoals de afgelopen twee jaar.
©onweer-online/Bastardi