Nadat eerder al Poolse meteorologen dergelijke voorspellingen hadden gedaan, hebben ander Europese weerkundigen ook gewaarschuwd voor een extreem koude en sneeuwrijke winter in Zuidoost Europa. Servische meteorologen voor-spellen temperaturen beneden de -30 graden in delen van de Balkan. Bulgaarse experts denken dat er grote hoeveelheden sneeuw zullen vallen in Bulgarije en Roemenië. Russische meteorologen hebben de autoriteiten aangeraden voor-zorgsmaatregelen te treffen voor 'de strengste winter van de afgelopen 1.000 jaar'. Volgens vele deskundigen is een afname van de stroomsnelheid van de Warme Golfstroom in de Atlantische Oceaan de belangrijkste oorzaak voor de te ver-wachten koudegolf in Europa.
Bron Nederland.ro
Elk jaar in de herfstmaanden is het hetzelfde: De winterverwachtingen schieten weer als paddenstoelen de grond uit, en elk jaar heeft men het gevoel dat ze eerder gedaan worden. Vanaf eind augustus komen de eerste weerdiensten met gissingen omtrent het karakter van de aankomende winter, in september volgen er meer en vanaf oktober kan men kiezen uit een heleboel verwachtingen, die zowel van gerenommeerde nationale en internationale weerdiensten, maar ook door veel hobbymeteorologen gemaakt worden. WeerDirect heeft tot nu toe geen winterverwachting gemaakt en zal dat ook niet doen, maar in dit dossiers gaan we enkele van de bekendste winterverwachtingen op een rijtje zetten en ook eens een kijkje nemen naar de reden waarom deze verwachtingen zo zijn als ze zijn.
Verder lezen: 2) Overzicht winterverwachtingen
Verder lezen: 3) Golfstroom en La Nina
Verder lezen: 4) Zonnevlekken, Stromingspatronen
Verder lezen: 5) Conclusie
Met een goede slaapzak merk je daar niets van. vaak zat gedaan voor me werk op de veluwe.
Toevallig Militair Ramon? of mocht je het huis niet meer in
Weerstation vaassen gaf -2,5 deze ochtend.
http://www.weeropdeveluwe.nl/
Toevallig Militair Ramon? of mocht je het huis niet meer in
Weerstation vaassen gaf -2,5 deze ochtend.
http://www.weeropdeveluwe.nl/
Da's waar; met een goede slaapzak merk je daar niets van, maar die had ik dus niet tijdens mijn survival-ervaringen! Het komt zoals het komt. Maar een heerlijk gezond fris nachtje buiten is super. Met de juiste uitrusting weliswaar!
Ik kijk al uit naar volgende maand.
Van mij mag het hard sneeuwen vriezen laat maar komen
Ncep is er nog niet, en pluim is niet om te zeggen winterwaardig
Vorige winter was het wel spannend moet ik zeggen
En wat hebben we genoten van alle sneeuw!
Moet ook zeggen dat ik soms echt pisnijdig was dat een frontaal systeem enkele kilometers van me verwijderd was....
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een koude winter word en in vergelijking met vorig jaar.
Maar goed we moeten het maar afwachten.
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Vorige winter was het wel spannend moet ik zeggen
En wat hebben we genoten van alle sneeuw!
Moet ook zeggen dat ik soms echt pisnijdig was dat een frontaal systeem enkele kilometers van me verwijderd was....
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een koude winter word en in vergelijking met vorig jaar.
Maar goed we moeten het maar afwachten.
Het was niet alleen spannend maar ook gezellig. Zeker hier op O-O! Hier in het noorden zaten we dik in de sneeuw. Geloof dat er meerdere ''sneeuwmagneten'' in omloop waren
Tegelijkertijd ben ik een beetje skeptisch. De afgelopen winter vond ik prachtig maar de afgelopen jaren in zijn algemeen waren de winters vooral nat en herfstachtig. Ik probeer dus een beetje mijn enthousiasme in bedwang te houden en durf niet te hard van stapel te lopen wat betreft de komende winter
lag eraan waar je in het zuid oosten zat denk ik
wij hebben niks te klagen gehad afgelopen winter in eindhoven
mag hopen dat het dit jaar weer zo is!!
dan teken ik ervoor hoor heerlijk