ik zie bij limburg toch een paar rozo stipjes
ik wil geen discussie aangaan dus ik zeg wel aleen maar: we zullen zien wat het gaat worden:P kans is ook niet veel, 10 tot 20% op natte sneeuw.
Inderdaad, zij trekt zich er niets van aan en zal zegevieren. Hopelijk dan wel weer met bakken sneeuw.
We zien het wel ja, en als er dan een vlokje valt. Oprapen en invriezen.
het wordt koud met af en toe een beetje warme minder koude nachten
Uhm, ja het wordt koud of niet koud...
| Gewijzigd: 16 oktober 2010, 22:02 uur, door Tyshane
We zien het wel ja, en als er dan een vlokje valt. Oprapen en invriezen.
hahaha id jha:P invriezen tot de eerste echte sneeuw:P ik wil sneeeuw!!! denk dat pas echte sneeuw komt rond eind november..... nu afentoe een graadje vorst maar dan bijna geen neerslag, jha in de nacht naar vrijdag 1mm met -1 maar dat is gewoon niet zeker.
Te verwachten weersontwikkelingen, komende 24 uur
Vandaag kende het weer kenmerken die aan het komende seizoen deden denken.
Vrij algemeen bleven de maxima onder de 10 C, de waarden bereikten hiermee de normaal voor 1e/2e decade november.
Bovendien klaarde het vandaag in de loop van de dag steeds meer op, als gevolg van instromende koude polaire maar wel droge lucht, met een vlagerige en gevoelskoude noordoostelijke wind.
Een en ander is het gevolg van een patroon waarin lagedruk boven het midden van Duitsland verder zuidwaarts trekt, en hogedruk zich uitstrekt van Engeland tot aan het zuiden van Scadinavie.
Morgen trekt de kern van deze hogedruk-zone zuidwaarts tot over het noorden van ons land.
Te verwachten weerbeeld
Komende avond en nacht.
Vrij helder en droog weer. NO wind 2-4 Bft en Tmin van 6 C aan de kust tot minus 1 a 2 C loklaa in het binnenland, met op uitgebreide schaal grondvorst.
Zondag.
Zonnig en droog weer. NO wind 2-3 Bft,in het noorden later zwakke variabele wind en Tmax 9-11 C. De verdere vooruitzichten laten in ieder geval de komende 10-daagse een aanhoudend meest wisselvallig weertype zien, als gevolg van een W/N aanvoer tussen westelijke hogedruk en lagedruk vooral boven NW Scandinavie. Steeds is de aangevoerde lucht polair van oorsprong waardoor de temperaturen flink onder de norm blijven, en zo periodiek toont zich het komende seizoen al in de vorm van grondvorst (dit in meedere nachten vanaf midden komende week) maar ook lichte vorst zoals dit weekend. En nadat vanaf komende dinsdag de kans op hagel al toeneemt, is er zelfs kans op -enige- natte sneeuw tegen het einde van de komende week, dit in bijzonder koude bovenlucht die dan boven ons gebied zal aankomen. Kortom, deze oktober kan met zijn gemiddelde dagtemp nog wel eens onder de normaal eindigen.
Ronald de Wildt
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Het weer om 21.45 uur :
In het westen en het noorden van het land is het helder tot licht bewolkt. In het zuiden en het oosten hangt er nog veel bewolking met nog wat regen in het uiterste oosten. De mist beperkt soms de zichtbaarheid op de Ardense hoogvlakten. Er vallen soms ook enkele vlokjes smeltende sneeuw in de Hoge Venen. Temperaturen van 2 graden in de Hoge Venen tot 9 graden aan zee. De wind waait uit noordoost, matig in het binnenland en vrij krachtig aan zee met daar rukwinden tot 50 km/u.