Ik zelf geloof dit niet helemaal, vooral 10cm niet.
Lol je was me voor, Ik dacht zelf ook van dit kan gewoon niet kloppen | Gewijzigd: 15 oktober 2010, 17:13 uur, door Pascalll
De verwachtingskaartjes zijn gebaseerd op de atmosferische condities gedurende de afgelopen 30 dagen. Deze 30 dagen zijn opgesplitst in 3 ensembles van 10 dagen: de meest recente verwachtingen (4-13 oktober) ziet u weergegeven in de getoonde kaartjes. Ik heb de ensembles de laatste tijd nauwkeurig gevolgd en wat opvalt is dat er met uitzondering van oktober weinig variaties voorkomen. Dat geeft den (schaats)burger moed al dient meteen opgemerkt te worden dat de waarde van dit soort prognoses niet al te hoog moet worden aangeslagen.
@jan visser
zijn de kaartjes die jan laatst plaatste dus
:D | Gewijzigd: 15 oktober 2010, 18:08 uur, door Onweerfreak
*blufkaart*
Ik zelf geloof dit niet helemaal, vooral 10cm niet.
heb je ooit wel eens een sneeuwdek op zee gezien met een zeetemp boven de 10 graden??????
en bij de kust nog meer sneeuw dan in bijv. de ardennen ??????
BLUF BLUF BLUF!!!!!
Wat me op valt dat nu opeens allemaal vogels en ganzen naar het zuiden vliegen!
Nu het net kouder word buiten.
De regen is ook ijskoud.
Kan wel bijna ijzel worden!
dùùùh, tuurlijk niet
ooit ijzel bij +10 gezien??
Wat me op valt dat nu opeens allemaal vogels en ganzen naar het zuiden vliegen!
Nu het net kouder word buiten.
De regen is ook ijskoud.
Kan wel bijna ijzel worden!
Lijkt me stug, bij +10...
Ondertussen blijft die -5 in de regio Twente er maar staan in de pluim voor aanstaande maandagochtend, 'k ben benieuwd!
Mmmm zit er zoveel verschil in GFS en GFS? De GFS van WOM geeft alleen maar regen aan. Dus de fout ligt in mijn ogen bij Weerplaza of waar ze ook hun gegevens vandaan halen. In de nieuwe pluim is de nachtvorst weg, zowel de oper als de control
Je hebt GFS 0,5 HR (wat o.a. Weerplaza en Wetter3 gebruiken) en het standaard GFS (wat o.a. Wetterzentrale en ik dacht ook Weerdirect gebruiken, toch?). Die 0,5 HR-versie geeft sneeuw aan (kijk ook maar eens af en toe op wetter3, en weerplaza doet daar door waarschijnlijk een foute interpretatie nog een schepje bovenop, dat krijg je met die nep-sneeuwsituatie's), terwijl de standaardversie dat niet doet.
En ja, door de nu voor zondag berekende hardnekkige Noordzeebewolking is de matige nachtvorst voor het oosten van het land ineens verdwenen, slechts 0/-1 zoals het er nu naar uitziet (als de Oper uitkomt helemaal geen vorst)... | Gewijzigd: 15 oktober 2010, 23:42 uur, door Onweerfreak
Vannacht eerste échte nachtvorst, -2 hier bij mij in het kille oosten. Dat wordt voor 't eerst dit jaar een laagje ijs op de vijver! Wie weet wat het allemaal nog in petto heeft.
Gezien de kaarten en verwachtingen zou je haast niet anders meer dan kunnen zeggen dat de winter koud tot zeer koud gaat worden. Meerdere voorspellingen en verwachtingen gaan naar een koude winter met relatief veel sneeuw en mogelijk lange vorstperiodes. Ik heb liever veel sneeuw met een temperatuur overdag schommelend tussen -5 en -2, zodat de sneeuw mooi intact blijft. 's Nachts hoeft het voor mij niet kouder te worden dan -10 tot -12, anders gaat de lol er al snel af na een avondje stappen om dan naar huis te moeten fietsen, hahaha.
Maar als ik alle kaarten en verwachtingen meeneem, dan heb ik het gevoel dat het wel een verschrikkelijk koud kan gaan worden. Ook mijn 'gevoel' (ik weet niet of ik dat hier mag mee laten spelen, haha) zegt dat we een uitermate barre winter voor deze tijd tegemoet gaan. Ik heb helemaal het idee dat het waardeloos gaat beginnen.
Tot aan kerst kwakkelweer, geen ijsdagen nog, kwakkelende temperaturen overdag tussen 2 en 9.
Daarna gaat het beginnen, daar ben ik helemaal van overtuigd!
Zal inderdaad aan weerplaza liggen denk ik. Ik kijk altijd bij wetterzentrale en wetter3 maar heb daar nog geen sneeuw kunnen ontdekken. Alleen een keer bij wetter3 in de ardennen wat lichte sneeuw die daarna over zou gaan in regen.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography