Hij voorspelt volgende week een herfstdepressie en misschien gaandeweg de week wel een eerste winterse bui.
Dat is wat anders dan ' Volgens PP krijgen we volgende week de eerste winterse buien'
Cool dat je de boel even nuanceert! Een paar woordjes maken al een heel verschil...
Het weerbericht voor Limburg
Ruben Weytjens
Update donderdag 14 oktober 2010, 20u
Datum Minima Maxima Wind Weerbeeld
Vrijdag 15/10 6...7 13...14 NW-1/2 Eerst nevelig. Veel bewolking en verspreid over Limburg kans op enkele lichte buien. 's Avonds en tijdens het eerste deel van de nacht naar zaterdag gaat het stevig regenen en kan er in Limburg zo'n 5 tot 10 liter per vierkante meter vallen.
Zaterdag 16/10 5...6 10...11 NW-3 Wisselvallig met enkele buien maar meestal droog.
Zondag 17/10 -2...0 10...11 N-2/3 De grens tussen wolken en brede opklaringen ligt vlak in onze buurt. Het westen maakt het meeste kans op opklaringen, maar met wat meeval kan de hele provincie profiteren van mooie opklaringen.
Maandag 18/10 -3...-1 11...12 VER-1/2 Wisselend bewolkt. Droog.
Dinsdag 19/10 5...6 10...11 WZW-2/3 Buien
Woensdag 20/10 3...5 9...10 WZW-2/3 Kans op buien
Normalen: Maximum 16°C, Minimum 7°C
Trend
Wisselvallig en fris. Mogelijk krijgen we donderdag zelfs de eerste winterse buien.
www.rubenweytjens.be
Nieuwe NCEP
plaatje!
Zeg Jan, deze winter voorspeling is toch veel "warmer" dan de vorige ? deze geeft maar een halve graad kouder aan en die vorige toch 1,75 graden kouder ?
Dat gaat nog wel bijtrekken denk ik
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Wat heb je weer een mooi stuk geschreven aan het begin van deze topic..
Ik als echte wintersport liefhebber, met beperkte beurs, hoop dat het waarheid wordt in eind februari, wanneer ik weer ga skiën in Tsjechië.
Het blijft toch altijd lastig, 3 jaar geleden nog geskied tussen de groene velden..inderdaad waren de laatste twee jaar fantastisch..
Het is nog ver weg, laten we het beste van hopen..
Ik hang aan al jullie virtuele lippen, beste weervrienden, laten we hopen op weer zo'n spannende winter!!
Groeten Hoffies
Ben ziek!
Tevens in het no van het land Groningen zware regenval nu
Als dat nu even zware sneeuwval was, al was het maar natte sneeuw wat even op het gras bleef liggen en weer weg is.
Zullen nog even geduld moeten hebben
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Zullen nog even geduld moeten hebben
Dan had het minstens een graad of 11 koeler moeten zijn. En zelfs dan is de grond-temperatuur waarschijnlijk nog te hoog.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography