Via via kwam ik op deze interessante website terecht en heb me meteen maar aangemeld.
Maar eens ff voorstellen derhalve;
Mijn naam is Johann Geers en ik woon sinds circa 11 jaar in het dorpje Termen.
Termen ligt in het kanton Wallis (CH) niet ver van de Italiaanse grens op een hoogte van 1020 meter. We hebben hier te maken met een zgn. "inner alpin" (berg)klimaat. De winters zijn lang en veelal ligt er vanaf december tot maart een gesloten sneeuwdek. De zomers daarentegen zijn droog en warm door mediterane invloeden.
Sinds mijn jeugd ben ik geïnteresseerd in het weer en klimaat en de laatste 11 jaar heb ik me vooral verdiept in het weer in de Alpen en in het bijzondere het inner Alpine weer. Ik beschik over een een eigen weestation (Davis Vantage Pro2 Plus) welke officieel deel uitmaakt van de zwitserse meteo weerdienst "MeteoCentraleSchweiz". Via een eigen web blog (http://alpenweer.blogspot.com ) schrijf ik regelmatig over oa. het weer in de Alpen (in de winter dagelijks). Tevens ben ik weerman (redacteur) van de Nederlandse wintersport website "Snowrepublic.com".
Via dit forum zal ik proberen om mijn steentje bij te dragen daar waar het gaat om het weer en discussie daaromtrent.
Ciao vanuit Oberwallis
Johann | Gewijzigd: 11 oktober 2010, 01:47 uur, door Alpenweerman