Zware overstromingen in West-Papua op 4 oktober hebben ongeveer 8.000 mensen hun huis laten ontvluchten, zo rapporteerde de Indonesische Nationale Ramp en de Mitigatie Management Agency hier gerapporteerde woensdag. De evacuees schuilen in tenten in Manakwari, Nabire en Teluk Wondama lieten de lokale autoriteiten in Eka Saputra weten.
"Het aantal vluchtelingen is gestegen tot 7.809 mensen van vandaag, ze wonen in tenten die zij zelf maken" zei hij In de stad Wasior van Teluk Wondama zijn de meeste gebouwen en andere infrastructurele voorzieningen verwoest, zeiden autoriteiten, eraan toevoegend dat de overstromingen 149 mensen gedood en 123 anderen vermist worden. Noodhulp wordt geregeld door oorlogsschepen en vliegtuigen. De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono komt op woensdag aan op West-Papoea.
Bron Xinhua /© onweer-online
Foto: archief | Gewijzigd: 21 april 2017, 10:43 uur, door Joyce.s
Geprobeerd om er te komen, om te helpen met coordinatie van communicatie tussen zoekenden en vermiste familieleden.
In papua is transport echter erg lastig.
Mijn maatjes (local papuas) in diepe rauw over verloren familieleden.
erg naar...
op 150 km afstand was een amerikaans oliebedrijf op zoek naar olie met air-bombs op de zeebodem. Met een kleine prauw (bootje) ben ik naast hun schip gaan varen om te schelden over hun ontbrekende hulp. ze hadden veel kunnen betekenen, maar ja.. olie is money, money, money. ik heb geluids en videoopnames van de kapitein die vertelde van niks te weten (2 dagen na de ramp)
nu druk met een offensief om deze schande in de wereld te brengen.
wordt vervolgd: alle steun bij de start van het offensief zeer welkom.
pak vooral je kans to be someone that makes a difference!!
Ik heb veel respect voor je, dat je hulp geboden hebt en geprobeerd hebt om de hulp in te roepen van de oliemaatschappij. De communicatie(on)mogelijkheden en infrastructuur in Indonesië zijn mij niet onbekend, dus ik besef hoeveel moeite je hebt moeten doen. Belachelijk (understatement) gewoon, dat er geen hulp geboden werd! Maar ik besef ook wel terdege, dat ze heel misschien echt van niets wisten, gezien de bar slechte communicatiemiddelen. Wij hier in het westen, weten soms eerder van zaken die gebeuren, dan de lokale bevolking. Maar dat neemt niet weg, dat ze dan alsnog hulp hadden kunnen bieden!
Nogmaals veel respect voor jou en veel sterkte gewenst aan jouw maatjes met het verwerken van het verlies van hun familieleden. | Gewijzigd: 14 oktober 2010, 08:41 uur, door Marga