Ik dacht laat ik eens foto's nemen van Jupiter die er dit jaar wel erg helder aan de hemel staat...het schijnt dat hij voor de aankomende weken 75 miljoen km dichter bij de aarde staat dan normaal ..dus een mooie reden om er een foto van te maken..
Dus ik naar buiten op zoek naar die planeet nou moeilijk was het niet je kijkt ongeveer in de richting van het zuiden en Flap daar staat hij wel erg helder te schijnen...
De sony a350 met 70-300mm lensje uitgestald en knallen maar
Ik heb er drie uitgekozen aangezien ik meerdere dagen heb gefotografeerd.
Zodoende zie je op de ene foto drie maantjes en op de andere vier
Plus heb ik er ook een foto van de maan erbij gedaan
Vooral die van de maan vind ik erg mooi!
Wat voor statief gebruik je?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw statief die goed stevig is.
Als ik met mijn huidige statief een foto van de maan wil nemen zit er altijd beweging in namelijk, dus die is niet echt stabiel
Plus een draadonspanner en vooral niet vergeten je steady shot UIT te zetten anders zit ernog beweging in
@Nielson De foto is genomen met sony a350 70-300 op 300mm f11 1/100sec iso-100
En niet vergeten natuurlijk is hij door photoshop cs5 gehaald zodat je het meeste uit de foto kan halen
Vooral die van de maan vind ik erg mooi!
Wat voor statief gebruik je?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw statief die goed stevig is.
Als ik met mijn huidige statief een foto van de maan wil nemen zit er altijd beweging in namelijk, dus die is niet echt stabiel
Dat hoeft niet aan jouw statief te liggen, met een redelijke sluitertijd zie je de draaiing van de aarde al snel terug op een foto, met andere woorden: je krijgt het bewogen effect;).
Schitterende foto's, ook geweldig hoe je de manen van Jupiter er bij hebt!
Schitterende foto's, ook geweldig hoe je de manen van Jupiter er bij hebt!
Dat weet ik idd
Bij mij ligt het echt aan mijn statief, als de spiegel openklapt beweegt ie al
Daarom ook mijn vraag omdat ik aan het rondkijken ben voor een goed statief voor een redelijke prijs.
Daarom ook mijn vraag omdat ik aan het rondkijken ben voor een goed statief voor een redelijke prijs.
Ik kreeg onlangs het 'Hama 4214 Traveller Compact Pro statief' (t.w.v. €79,-) kado bij een abonnement op een fotografie-blad. Prima ding, handig en zeer stabiel en speciaal voor travellers! Een aanrader!
---
Verder schitterende platen hoor, wat een pracht om ook die manen erbij te zien!
---
Verder schitterende platen hoor, wat een pracht om ook die manen erbij te zien!
Aha, die van de Zoom dus
Mijn zusje is daar lid van en dan kan ze hem voor €49,- kopen zag ik, dus ik zal eens wat reviews gaan zoeken over dat statief.
Verder zal ik weer on-topic blijven, want anders vind ik het zonde voor de reacties op de mooie foto's