Gisteren eindelijk een spiegelreflexcamera gekocht.
Het is een instap model van Canon geworden met een lens 18-50 (EOS 1000d KIT).
Gezien er voor vandaag onweerkansen waren ben ik als een gek dat boekje door gaan lenzen om enige know-how te hebben van een spiegelreflexcamera, moet zeggen dat het allemaal niet zo simpel is.
Ps. : ik heb diverse instellingen gedaan en weet nog niet echt goed een balans te vinden
ISO tussen 100 en 400///F6.3 en F9.0///Sluiter 10s en 30s.
Nou hier het resultaat
En 170 mislukte die ik maar niet toon.
Orginele formaat is ong 2.5mb maar dat ik kan ze er niet opkrijgen dus ik heb ze verkleind ten koste van de kwaliteit.
Als je tips heb hoor ik ze graag. | Gewijzigd: 23 september 2010, 23:27 uur, door djdreamdance
Fijne camera he? heb hem zelf ook.
Als ik jou was zou ik er een draadontspanner bij kopen (18 euro ongeveer) vind ik zelf net wat fijner werken: geen beweging in de camera en je kunt de bulb functie mooi gebruiken.
Verdere tips heb ik niet voor je, ik zelf heb de vorige keer de iso op 100 gehouden en diafragma ook rond de 9
Echt prachtige plaatjes wat er tussen zit!
Ik ben er ook trots op en had dit niet verwacht de eerste keer.
Citaat van klebniko, donderdag 23 september 2010, 23:11 uur prachtig, vooral die dikke een na laatste
Van deze dreun schrok ik ook echt, foto vind ik wel veels te licht
Ik doe ISO 100 en sluitertijd afhankelijk van de bliksemfrequentie. Liefst zo kort mogelijk, maar vaak kom je toch wel op 30 seconden uit. Diafragma laat ik de camera lekker zelf uitzoeken. (Canon 300d, aan vervanging toe)
Maar ik heb dan ook de mazzel dat ik op een plek woon waar geen lichtvervuiling is.
Verder als je je afvraagt waarom het wel mooie foto's zijn, maar nog niet spectaculair genoeg naar je zin, dan ligt dat waarschijnlijk aan je positie ten opzichte van de bui. Meest fotogeniek zijn de kleine felle cellen.
Bij deze foto's wordt heel veel licht weerkaatst door de regen. Als je van een kleine afstand in open veld een hele bui op de foto zet zonder dat je zelf in de regen staat, dan wordt het al veel beter. Vaak geven de oplichtende wolken er omheen dan ook een heel mooi sfeerbeeld. Meestal probeer ik achter de bui te komen, of eventueel een langstrekkende bui te pakken. Buien waar je zelf in zit geven eigenlijk niet de foto's die ik wil.
Niettemin, prima foto's toch? Zeker voor de eerste keer. De eerste keer had ik alleen een klein oranje wurmpje in de verte op de foto die ook nog eens bewogen was.
Het zal je verbazen hoe snel je het trucje echt goed door hebt. Het is niet moeilijk!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
En ik vind het helemaal super dat Jan mij heeft gevraagd om wat foto`s op weerdirect.nl te plaatsen die er nu op staan bij `Fotoreeks onweer 23 september`
nou ik ben zo trots als een pauw
PRACHTIG!