Vervolgens was er in de verte een kleine wallcloud te zien met een kleine funnel, hier een foto uit een video die ik maakte...
daarna gebeurde er een hele tijd niks bijzonders tot 10 juli: in de verte kwam het onweer opzetten waarna we iets zagen wat verdacht veel weg had van een tweede funnel dit jaar, maar er was ook twijfel over een fractus...
Verder die avond veel bliksem en verder niks bijzonders tot 14 juli. Een estofex level 3 was binnen voor die dag. Hieronder foto's van die superstorm...
Dan nu iets waarvan ik nog steeds niet weet wat het is ...
Toen de storm was opgetrokken was er veel serieuze schade te zien in de hele buurt...
Dit WAS een bos:
Ons tuinhuisje...
De schuur van de overburen...
Niet lang erna, op 26 juli trok een mooie geïsoleede cell vlak langs ons huis, waardoor ik deze pano's heb gekregen...
Niet veel later was er zelfs een tuba te zien in de enorme wallcloud:D
Daarna duurde het een tijdje voordat er weer wat gebeurde... maar 29 augustus was het weer raak ...
Een prachtige arcus boven me huisje...
Vervolgens was de whalesmouth ook zichtbaar...
Die avond zag ik ook voor het eerst in mijn leven mammatus...
Daarna de zomer nog afgesloten met een gelukstreffertje, maar toch een mooie funnel
Nog even een edit...
23 september trokken mooie cellen over het land, 2 van deze gingen over onze regio heen... Hieronder wat foto's van die bui..
Dit was mijn zomer (+ nazomer:P) van 2010!:D Ik hoop dat jullie er ook van genoten hebben!
Groet Wilfred
Zeeland heeft idd minder zwaar weer gehad. En die foto's van 14 juli zijn idd monsterlijk, had zelf niet verwacht zoiets te zien dit jaar, maar deze zomer overtrof alles:lol: