welcome
Gebeurt dat dit jaar nog?
Tuurlijk.. als het senario van The Day After Tomorrow vanavond nog in gaat
weet iemand wat het gemiddelde is van nu?? (wat de normale temp is bedoel ik
14 graden dacht ik
Zo'n spreuken heb ik altijd al wel leuk gevonden, maar spijtig dat die spreuken niet altijd uitkomen
Zelf ben ik wel een winterliefhebber, en zeg ik: hoe extremer hoe beter. Maar ik word bijna depri bij de gedachte dat we nog dikke 6 maanden lang met winterjas, sjaal, handschoenen moeten fietsen, lopen in de kou. Horrible!!
Geef mij nog maar 2 maanden warmte, 20-25 graden. Vanaf december sneeuw enzo (zoiezo witte kerst!), januari vies veel sneeuw en chaos in het land en veel vorst zodat in febr de 11stedentocht kan worden gereden. Vanaf maart weer richting de 15 graden, en zon voor de komende 8 maand
mooie droomscenario, maar helaas.....
Nee hoor stuk hoger rond 17 a 18 gemiddeld. denk ik tenminste.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Nee hoor, de gemiddelde etmaal temperatuur in de bilt is voor September 14,2 graden. Voor de laatste 10 dagen van september geldt een gemiddelde van 13,3. | Gewijzigd: 27 september 2010, 17:41 uur, door Aern
Welke verwachtingen heb je gevonden? (linkjes)
De ‘uitslagen’ tussen de ensembles komen lang niet altijd overeen maar de rode draad die ik de laatste tijd kan ontdekken is dat grote delen van Europa (vooral Rusland) mogelijk te maken zouden kunnen krijgen (!) met een koude herfst alsmede de eerste helft van de winter 2010-2011. De hier gepubliceerde kaartjes van NWS/NCEP laten dit duidelijk zien.
Een jaar geleden toonden de prognoses van het NWS een enigszins vergelijkbare trend. De conclusie dat we nu dus eveneens afstevenen op een koude winter gaat mij echter te ver maar het is wel interessant om het een en ander blijvend te monitoren.
@jan visser
edit:er staan plaatjes op de site van janvisser alleen weet ik niet hoe je ze erop zet