Wat de Elfstedentocht betreft; laat maar komen Dat wordt wel eens tijd na 13 jaar
Ik koop mijn privétrein denk ik....
20 januari is het nog steeds winter;)
Inderdaad over 3 maanden hebben we de kortste dag alweer en gaan we weer richting meer licht, de lente! Maar eerst even de winterbrbrr. Kan me overigens wel voorstellen dat als je de winter haat, dat het dan niet leuk is als het winter is. Maar ja dat seizoen hoort er nou eenmaal ook bij en voor je het weet is het weer voorbij!
Ik weet het niet zo goed met de komende winter. Er ligt zoveel overhoop op het ogenblik dat ik niet verbaasd zou zijn als het een natte en te warme winter wordt, maar ook niet verbaasd zou zijn als we richting een '79-er gaan. Ik schat deze kans groter dan in voorgaande jaren. Ik gok meer op de winter hierna dat die echt streng wordt (en niet eens omdat het dan 2012 is...), hoewel komende winter netjes net na het zonneminimum valt en dan toch iets meer kans lijkt te zijn op kou. (Puur onwetenschappelijke vaststelling... )
Maar ieder seizoen op zijn tijd. Inmiddels ben ik al wel overgeswitcht van het zoeken naar mooi weer op de kaarten naar het zoeken van een flinke herfststorm in de verwachtingen.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ja ik denk het ook, we gaan lekker vroeg de winter in. Hopen dat het deze winter nog kouder en witter zal worden dan de vorige winter.
Laat de global-cooling maar komen!
Nou bovenstaand berichtje over Schotland laat zien dat die vlieger niet helemaal opgaat en dat de kansen op sneeuw en vorst blijkbaar mogelijk zijn. Tevens is dit het winter-topic, vandaar dus dat er wordt gesproken over sneeuw en ijs!
Maar het voelt wel vroeg ja; barbecue net naar binnen en de oliebollen zijn alweer in het vooruitzicht.
Ja klopt nieuwe kleine ijstijd komt eraan. Dit is nog maar het begin, volgend jaar sneeuw in augustus!
Ik stel voor dat we friesland afgraven en daarmee limburg verder ophopen dan kunnen we het hele jaar skien!
Ik stel voor dat we friesland afgraven en daarmee limburg verder ophopen dan kunnen we het hele jaar skien!
Sneeuw in augustus.. Ik zeg Amen! Sorry ik ben geen fan van de zomer want ik kan helemaal niet tegen hoge temperaturen. Het enige wat de zomer leuk maakt voor mij zijn de stevige onweersbuien, die dit jaar mijn dorp helaas geen bezoek hebben gebracht
Als er een ijstijd komt kunnen we ook gewoon wachten tot de gletsjers uit Scandinavië etc. weer oprukken. Die hebben in de Saale ijstijd ook gezorgd dat de "stuwwallen" op de Veluwe zijn ontstaan. Als de natuur zorgt dat deze wat hoger worden, kunnen we Friesland gewoon met rust laten | Gewijzigd: 27 september 2010, 14:36 uur, door wolfje1984
Mooi dan kunnen we beginnen met echt leuk weer.
Laat de vorst en sneeuw maar komen!
Ik meld me ook weer. Heb lente en zomer wel veel gelezen en gevolgd hier, maar bij storm-, en sneeuwberichten gaat mijn hart toch iets sneller kloppen