De herfst heeft Nederland in zijn greep. Woensdag zorgt een storing voor veel wind. Na een ochtend met slechts een enkele bui en geregeld zon wordt het 's middags volop herfst. Vooral in de namiddag en avond neemt de wind langs de kust van Noord-Holland en de gehele noordkust toe tot stormachtig en zelfs even tot een westerstorm. De storing levert veel buien op die soms samengaan met onweer. Ook zullen er tijdens buien windstoten optreden tot ongeveer 80-90 km/uur. Richting het weekeinde nemen wind en buiigheid af. De temperatuur blijft met een maximum van een graad of 15 te laag voor de tijd van het jaar.
Meteoroloog Michiel Severin: ''Het slechte weer van deze dagen lijkt de omslag te markeren van de zomer naar de herfst. Voor het eerst sinds de zomer bevindt zich een diepe depressie boven Scandinavië die een aanvoer van polaire lucht opgang brengt. De komende dagen krijgen we te maken met een luchtsoort die zich nu nog bevindt in het zeegebied tussen IJsland en Noord-Noorwegen. Hierdoor wordt de atmosfeer kouder en zien we op de grens van de polaire lucht en zomerlucht forse regengebieden ontstaan.'' Overigens breidt de herfst zich over het hele noorden, westen en centrale deel van Europa uit. Overal gaat het kwik naar beneden en in de Alpen kan er donderdag en vrijdag vanaf 2700m sneeuw vallen.
Bron: AD
Zal wel meevallen idd aan de kaartjes te zien. Maar weerplaza heeft het over 'mogelijk een eerste herfststorm', en in augustus was het natuurlijk nog geen herfst officieel. Ja wel als ik naar buiten keek ja.
Mja kan je alles wel gaan verzinnen, eerste herfstregen/herfstmist/herfstonweer/herfstsneeuw en ga zo maar door. Maar ze hebben het weldegelijk over storm en niet over mogelijke storm Nog een opvallend detail, sneeuw op 2700 meter.... Augustus was al sneeuw op 1300 meter. Het zijn maar kleine dingen maar dat maakt nu net het verschil met andere weerbureau's
Jij begrijpt toch wel dat een storm in augustus niet meetelt als herfststorm. Als er stond 'eerste' storm van het jaar, ja ok, dat zou niet kloppen. Eerste herfststorm klopt gewoon. Maar idd, dan kan je alles wel verzinnen en blijf je aan de gang! In augustus al de eerste zomersneeuw achter de rug, lol!
Anyway, wat betreft 'mogelijke', check topic-titel! | Gewijzigd: 14 september 2010, 16:13 uur, door Tyshane
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
vergeet niet dat dat maar kaarten zijn die kunnen op ieder moment veranderen
maar ik zouw het niet zo super vinden als die storm komt
morge moet ik heel veel gaan fietsen =O
Hier hetzelfde pakkie an, ik zit er zeker niet op te wachten... Moet van mijn werk 25 en morgen met die wind 35min fietsen (8,5km)... OV kan wel maar duurt 1 uur.