Ruis of gewoon valse echo`s
dit dacht ik ook wel...
maar het is steeds eenzelfde wederkerende vorm, en geen willekeurige ruisbeelden die je idd soms op de Noordzee ziet...
"iets" moet dit specifiek fenomeen veroorzaken, maar wat?
maar het is steeds eenzelfde wederkerende vorm, en geen willekeurige ruisbeelden die je idd soms op de Noordzee ziet...
"iets" moet dit specifiek fenomeen veroorzaken, maar wat?
Zoals ik het nu zie zijn het idd steeds dezelfde vormen. Misschien een mailtje aan wagen richting buienradar?
dat zou ook verklaren waardoor het steeds breder word naar het zuidwesten toe.
Dat vind ik ook wel een plausibele verklaring! | Gewijzigd: 15 september 2010, 10:10 uur, door Tyshane
Maar ik heb dit gevonden op de website van ene Kees Floor:
"In sommige situaties toont de radar andere (schijnbare) reflecties, die eveneens niet voor neerslag aangezien mogen worden. Dat is bijvoorbeeld het geval als de zon of een andere radarbron precies in de ontvanger schijnt. In dat geval toont het radarbeeld een bundel die zijn oorsprong lijkt te hebben in het radarstation en gelijkmatig uitwaaiert in de richting van de bron van het stoorsignaal (figuur 6a)."
Er staat nog meer leuke informatie van andere rare radarbeelden.
http://www.keesfloor.nl/artikelen/zenit/radar/index.htm
Bron: Keesfloor.nl
Maar ik heb dit gevonden op de website van ene Kees Floor:
Hey wat goed Arjan dat je die info hebt gevonden! Het mysterie is opgelost!
Yup!! Case closed... Next case please!!!
En p.s. dit was je 3500ste bericht | Gewijzigd: 15 september 2010, 20:02 uur, door arjanbruggink
Momenteel zijn weer "spookbeelden" te zien, maar ze zien er helemaal anders uit, het is net of er boven de Belgische en Zeeuwse Noordzee en Hoek Van Holland felle buien vallen die helemaal stationair zijn, ook net op de Belgische kustlijn is nu al een tijd een langgerekte, doch brokkelige echo te zien. Dit moet toch een andere oorzaak hebben...? | Gewijzigd: 27 april 2012, 21:27 uur, door dg1979