Het is hier nu overdag gemiddeld +- 30 graden.
Maar als ik nu naar de gfs kaartjes kijk lijkt het me kwa lifted cape index dat er toch wel een portie noodweer op mij af komt?
Ik weet dat dat deze factoren niet alles teweeg brengen maar als we dit in ons landje meemaken zou dit toch ontzettend extreem zijn lijkt mij.
Zou misschien iemand mij dit toch een beetje kunnen uitleggen?
want als ik het het weer hier bekijk (Torre Del Mar)Malaga blijven we gewoon 30graden houden,veel zon, met een paar spetters regen.Sorry mensen
toch is hier in 2009 (youtube) een tornado geweest.
http://www.youtube.com/watch?v=KiqrpOWQFkA...feature=related
Hieronder een paar gfs kaartjes hoe het eruit ziet.
Als ik terug in Nedrland ben zal ik mijn video van mijn (harde) landing in Malaga online zetten voor de liefhebbers.(vlucht 100+)
Niet mijn hardste, maar toch wel lekker (bam). We kregen zelfs de verontschuldiging uit de cockpit.
Maar ja (we houden wel van het extreme)
We vertrekken Hier woensdag om 20.00,dus als iemand weet als we nog aparte wolken,onweer,shaken vliegtuig(tutbulentie)mee gaan maken en er meer verstand van heeft het hier zou kunnen plaatsen zul je mij hier veel plezier aan doen.
Dit alles wordt natuurlijk vastgelegd op camera. en hier geplaatst.
Hopend op uw reactie.
Groeten uit het zonnige zuiden.
Rocco
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Kwa cape lifted index is het in griekenland veel minder en toch geeft estofex daar 2.Wat is daar de trigger?
Er blijft hier boven zee een heel raar luchtje hangen,vliegtuigen vanaf malaga zie je het complex gewoon vermijden,het strand lijkt wel in de brand te staan.Flitste vanavond lekker door op zee.Over de wolken boven zee hebben we ook niet te klagen.
Ik weet dus nu wel dat we hier geen extreem weer gaan meemaken, maar ik zal het toch wel leuk vinden als iemand mij kan uitleggen met welke kaarten we extremer weer kunnen verwachten en zien aankomen?
Kwa cape lifted index is het in griekenland veel minder en toch geeft estofex daar 2.Wat is daar de trigger?
Er blijft hier boven zee een heel raar luchtje hangen,vliegtuigen vanaf malaga zie je het complex gewoon vermijden,het strand lijkt wel in de brand te staan.Flitste vanavond lekker door op zee.Over de wolken boven zee hebben we ook niet te klagen.
Ik weet dus nu wel dat we hier geen extreem weer gaan meemaken, maar ik zal het toch wel leuk vinden als iemand mij kan uitleggen met welke kaarten we extremer weer kunnen verwachten en zien aankomen?
CAPE en LI geven niet aan hoe zwaar het noodweer is, dat bepaald de dynamiek. Hieronder verstaan we bijvoorbeeld LLS (Low Level Shear), DLS (Deep Layer Shear) en SRH (Storm Relative Helicity). Ook de straalstroom speelt een belangrijke rol.
Ok,bedankt Sietse.
Zwolle op dit moment volgens weerdirect 16 graden.
Sorry henk55,had graag een koffertje zon voor je mee willen neemenem als dat mogelijk was geweest.
Het is hier zwembadje in/uit,hopend op een lekker briesje.
Vanavond/vannacht maar weer lekker genieten van het weerlicht bij zee met een baco'tje in de hand.