De NS heeft ook al extra maatregelen genomen: Ze laten de banden van de treinen wat leeglopen om meer grip op de rails te krijgen.
De NS heeft ook al extra maatregelen genomen: Ze laten de banden van de treinen wat leeglopen om meer grip op de rails te krijgen.
Nou er zal dan heus wel wat sneeuw vallen. Een winter zonder een vlok is wel zeldzaam.
Leuk!
Ja,zal je net zien dat het het zachte regenachtige winter wordt.Al hoop ik dat niet
Oh dat kan best hoor, toen de scholen in Groningen en Friesland vorig jaar vrij kregen was dat als ik het me goed herinner op 17 december, aan het begin van de winter dus, dat was ook de eerste sneeuw van die winter
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
je zult zien dat je geen gelijk krijgt.
weather without storms is no weather at all.
Dan zijn ze er op tijd mee haha. Zal mij benieuwen wat er gaat vallen deze winter.
Ik wil niemand lekker maken maar.....ik heb nog wat fotootjes van afgelopen winter toen er niet gestrooid werd. Misschien leuk om ff te laten zien. Foto's zijn genomen in mijn woonplaats noorden des lands.
het word vaak pap dat snachts weer aanvriest(gevaarlijk voor fietsers uit eigen ervaring:S)
en het is hartstikke milieu verontreinigend... laat ze meer schuiven en zand of grind met een beetje zout strooien dan heb je ook grip en zodra het 1 dag dooit is de sneeuw weg.
dat is zegmaar een beetje mijn mening erover:P
het word vaak pap dat snachts weer aanvriest(gevaarlijk voor fietsers uit eigen ervaring:S)
en het is hartstikke milieu verontreinigend... laat ze meer schuiven en zand of grind met een beetje zout strooien dan heb je ook grip en zodra het 1 dag dooit is de sneeuw weg.
Het heeft toch weinig gedooit afgelopen winter. Grind strooien op de snelweg lijkt me niet verstandig.
Jawel hoor, dooide bijna iedere week wel, maar vervolgens sneeuwde het er net zo vrolijk weer bij
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Hier sluit ik mij bij aan.
Pekel is slecht voor je auto (Roest) En inderdaad het wordt dan een drapperige ijszooi (brinta achtig) Wegschuiven met een echte schuiver werkt het beste. (niet zoals ze het hier deden 3 cm vanaf de grond schuiven)
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Pekel is slecht voor je auto (Roest) En inderdaad het wordt dan een drapperige ijszooi (brinta achtig) Wegschuiven met een echte schuiver werkt het beste. (niet zoals ze het hier deden 3 cm vanaf de grond schuiven)
Nou, het is dan wle weer minder milieubelastend als ze 3 cm van de grond schuiven. Scheelt weer een lap rubber
ik zie het gewoon als trend en sluit dit niet uit voor komende winter zachte winters zijn voorlopig passee.
Ik hoop dan dat ze voor de schooljeugd ookl wat beter die fietspaden afboenen .
fijn weekend allemaal.
spackerd
Na de strenge winter van vorig jaar, wordt er massaal strooizout besteld. Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft uit voorzorg zijn bestelling verdubbeld. Normaal gezien legt het Agentschap een voorraad van 15.000 ton strooizout aan. Dit jaar wordt er echter, uit voorzorg, 35.000 ton zout besteld. Dat zal midden oktober verdeeld worden over alle Vlaamse districten. Ook de Limburgse zoutleverancier Aegten heeft zelf al 9.000 ton stockzout opgeslagen. "Maar dat alleen is niet voldoende om eens tregen winter als vorig jaar door tekomen", klinkt het. Daarom heeft het bedrijf op eigen initiatief al zo'n 3.000 ton strooizout geleverd aan Limburgse gemeenten. Onder meer Hasselt en Genk hebben hun stockageruimte opengesteld.
Bron HbvL | Gewijzigd: 23 september 2010, 18:21 uur, door Marjoo
De gemeenten Wierden, Rijssen/Holten en Hellendoorn gaan komende winter al strooien op het moment dat het dreigt glad te worden. Ze willen de hoofdwegen strooien met nat zout. Het gaat om een proef. Als die slaagt wordt er ook in de toekomst preventief gestrooid.
Bron: Rtv Oost
Onweersdagen: 0
Het voordeel van grind is, je houd grip. Ze gebruiken het ook in oosterijk, ik weet allen niet of ze het ook op de snelweg gebruiken... maar ik denk dat we meer richting landen als rusland en oosterijk moeten kijken om de sneeuw wet te ruimen en niet als gekken zout inkopen, strooien en denken dat allen dat helpt:P zo zie ik het waar ze nu mee bezin zijn.
Het voordeel van zand of grind is dat als de zon schijnt neemt het de warmt op. Het weerkaatst de warmte en zonlicht niet zoals sneeuw, daardoor smelt de sneeuw veel sneller.