Wetenschappers hebben bewijs gevonden voor het smelten van de West-Antarctische ijskap 125 000 jaar geleden. Zelfs zonder broeikaseffect. Tot nu toe werd gedacht dat deze ijskap de laatste paar miljoen jaar niet is gesmolten. Blijkbaar smelt deze ijskap elke 125.000 jaar, wanneer het warme interglaciaal op het maximum is. Het bewijs bestaat uit een opmerkelijke gelijkenis tussen twee populaties mosdiertjes die op dit moment gescheiden worden door 2.300 km ijs met een gemiddelde dikte van twee kilometer. Alleen door aan te nemen dat er ongeveer 125.000 jaar geleden een open zeeverbinding bestond tussen beide plaatsen, met andere woorden: dat dat deel van de Antarctische ijskap gesmolten was, is te verklaren hoe deze populaties zich hebben kunnen mengen.
Nederland onder water. De inwoners van de blauwe en rode gebieden kunnen beter verhuizen naar een woonark, als we recent onderzoek moeten geloven.
De reden: de diertjes leven maar kort, de larven zinken snel en daardoor achten de onderzoekers het onmogelijk dat de mosdiertjes het ijscontinent om zijn gezworven. Helaas is er geen fossiel bewijs meer van eventuele ontdooiing van de West-Antarctische ijskap: de gletsjers hebben de rotsen compleet schoongeschraapt. Als de West-Antarctische ijskap weer smelt, betekent dat een extra zeespiegelstijging van 3,5 tot 5 meter, voldoende om het grootste deel van Nederland onder water te zetten. Tijd om Amersfoort aan Zee uit te roepen tot nieuwe hoofdstad van Nederland?
Bron Faqt
En Den Bosch aan zee, gelijkend aan Scheveningen nu.
Wetenschappers hebben bewijs gevonden voor het smelten van de West-Antarctische ijskap 125 000 jaar geleden. Zelfs zonder broeikaseffect. Tot nu toe werd gedacht dat deze ijskap de laatste paar miljoen jaar niet is gesmolten. Blijkbaar smelt deze ijskap elke 125.000 jaar, wanneer het warme interglaciaal op het maximum is.
Dus als ik het goe begrijp staat nederland voor het einde van het jaar onder water ?... hmmm
;) | Gewijzigd: 1 september 2010, 17:43 uur, door Tyshane
Lijkt me best wel leuk.
Hoeven we tenminste niet meer zover met de auto te rijden
idd, 10 km westwaarts fietsen (voor mij) en ik ben er!!
als het volgend jaar zomer er maar is vind ik het best (zomer)
Lijkt me best wel leuk.
Hoeven we tenminste niet meer zover met de auto te rijden
denk ook eens aan de ramp die zich kan voordoen.
weather without storms is no weather at all.
En Den Bosch aan zee, gelijkend aan Scheveningen nu.
Hmm ben bang dat ik je moet teleurstellen: zal eerder Den Bosch IN zee worden, en Eindhoven en Tilburg aan zee
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography