Toen het onweer zijn passage maakte viel er 45 liter neerslag in 30 minuten. Er zat ook hagel in het onweer (tot max 2 cm). Kort voor het begon te regenen, kon ik onderstaande CG filmen (let op, de bliksem viel wel degelijk achter onze huizenrij, maar door "ghost effect" zie je dit voor onze huizen) met gevolgd een knallende donder.... Waar je kippenvel van krijgt als onweer liefhebber.
Hoorde 4 dagen geleden ook zo'n knoeperd, was aan het gamen.. Ineens alles licht.. Direct erna een donder jo, nou je kon er doof van worden! Was ook nog eens de enige donder die avond! Mensen die beneden op straat liepen hoorde ik nog roepen, wowwwwwwwww zag je die?!?!..:P
Onweersdagen: 0
Zou dat het geluid van de voorontlading van de bewuste bliksem kunnen zijn? Vraag aan de experts (Jan?).
Ik denk dat het geluid die net voor de bliksem hoort, de aantrekking is naar de elektriciteitsdraden is. Want ik heb nog een video van vorig jaar 2009 (25 - 26 mei), toen viel er ook een CG op de draden en je hoort bijna hetzelfde voor je de donder hoort. Een soort gezoem! Zie video hieronder...