Vandaag tijdens de ballonvaart weer een mooi verschijnsel gezien en natuurlijk meteen even vastgelegd .
Boven de cumulus zat in de cirrus een regenboog .
Dit zie je echt zelden zo en als je het ziet is het vaak niet zo duidelijk.
Mooi moment en wilde ik even delen met jullie .
Gr Tony | Gewijzigd: 28 augustus 2010, 23:58 uur, door Tony1974
Hahaha dank je chiel dat is nu net het woord wat ik zocht.
En natuurlijk de rest ook alvast bedankt natuurlijk.
Ik kom dit niet vaak tegen en vooral niet zo duidelijk was een mooi gezicht vandaag.
En waarom denk je dat het irisatie is en geen parhelium(bijzon).
Het was namelijk niet parelmoerachtig en het was aan beide kanten van de zon.
Gr Tony
Het was namelijk niet parelmoerachtig en het was aan beide kanten van de zon.
Gr Tony
Puur op basis van wat ik zie, het lijkt op irisatie. Overigens ook op een bijzon, maar persoonlijk zou ik dan voor irisatie kiezen. Maar als het aan beide kanten van de zon was lijkt het me een bijzon inderdaad.
Dit is echt een bijzon Irisatie komt niet meer zo laat op de dag voor en heeft andere, vaak wat fellere (parelmoer) kleuren. Dit zijn wat fletse kleuren en, wat Tony zegt, aan beide kanten van de zon.. Dat lijkt me duidelijk Ik heb er gisteren ook nog foto's van gemaakt en een weekje daar voor foto's van irisatie in de wolken. Ik maak binnenkort een topic aan van van allerlei foto's van afgelopen zomer. Dan zet ik die er ook op.
Maar zoals heel vaak,google is your best friend.
Heb even foto's zitten vergelijken tussen bijzon en irisatie en dan komt het echt overeen met bijzon.
Gr Tony
edit ..@chiel daar ben ik wel benieuwd naar | Gewijzigd: 29 augustus 2010, 01:15 uur, door Tony1974
Maar zoals heel vaak,google is your best friend.
Heb even foto's zitten vergelijken tussen bijzon en irisatie en dan komt het echt overeen met bijzon.
Gr Tony
edit ..@chiel daar ben ik wel benieuwd naar
Ik zal morgen dan maar een nieuw topic aanmaken. Beloofd!