(weet iemand waar ik de tornado parameter kan vinden)
Jawel hoor want als je even op de kaart klikt zie dat ze daarvoor nog wel waarschuwen.
daar na volop zon toen opkomende bewolking en nu regen, wat staat ons nog meer te wachten?
@henk55 Prachtige plaat. en hopelijk staat ons nog onweer te wachten
Rupsje5 even op SAT24 gekeken voor je en kijk maar eens wat er aan komt.
Dit word ook niet nu of binnen 3 uur verwacht maar aan het eind v/d middag en vanavond.
Groet Henk.
De satellietbeelden zien er veelbelovend uit, al lijken we hier in Limburg wederom goed weg te komen...
Gister en van morgen stond het er bij de brug in Dalfsen zo voor.
Tegen normaal zo.
Groet Henk.
zo die staat wel een metertje hoger!
Gister en van morgen stond het er bij de brug in Dalfsen zo voor.
Tegen normaal zo.
Groet Henk.
je haalt me de woorden uit mijn mond, kom zelf ook uit dalfsen, en hij is vannacht weer flink gestegen, hij blijft ook nog stijgen, dit is erg zeldzaam, dat de vecht overstroomt in de zomer, in mijn belevenis nog niet voor gekomen!
(weet iemand waar ik de tornado parameter kan vinden)
bron:
http://www.lightningwizard.com/maps/
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik zal morgenochtend toch ook eens op balkon kijken of er mooie wolken zijn
Bijgaand nog even een foto van een bui van 5 min geleden.
jep, ook die bui kregen wij ook even, was maar 5 minuten maar het regende wel flink door even..
Ik zal morgenochtend toch ook eens op balkon kijken of er mooie wolken zijn
Bijgaand nog even een foto van een bui van 5 min geleden.
Het was kort maar...heftig. ben benieuwd wat we nog krijgen.
WIND:
Consistentie is weer afgenomen. De Hir18 Uitvoer consistenter dan de Hir00 Uitvoer, vooralsnog volgen we de Hir18/EC18 lijn Details zullen nog schuiven in de Uitvoer van volgende runs. We gaan uit van NW-N 8 Bft aan de kust na passage van de occlusie, buitengaats kortdurend 9. Let op de droge intrusie tussen het koufront en de occlusie. Uitschieters bij het koufront en ten W van de occlusie zijn een sterk aandachtspunt. TKE 35-40 kt, Ivens rond tussen 50 en 70kt, 70 kt wat aan de hoge kant (secundaire kern genegeerd). Mogelijk organisatie van convectie (schering 0-6 km ca 35-40 kt bij het koufront), hoewel niet zeer diep, weinig CAPE, wel sterke verticale beweging. We gaan uit van ongeveer 50 kt. Uitschieters in het windveld aan de westkust (vnl Zeeland in de avond) tot ongeveer 55 kt.
BEWOLKING:
Langs de kust aanhoudende aanvoer en ontwikkeling van Cb's, cyclonale scheringszone van de jet is in het patroon herkenbaar. Progtemps zijn onstabiel tot FL250, bij het koufront wat minder. Overdag breiden de CB's zich weer landinwaarts uit. Op nadering van het lagedrukgebied toenemende frontale bewolking en daarin bij het koufront ook embd Cb's.
NEERSLAG:
Aanvankelijk vooral aan de kust buien. Nabij het lagedrukgebied frontale neerslag die gezien de toenemende onstabiliteit buiig van karakter zal zijn met kans op onweer. Lokaal kan in de middag en avond weer veel neerslag vallen. Kans op onweer in KOUW in het noorden hoog, (50-97%) INDECS 1521 en 2103 ca 60%, lijkt ons wat te laag. Koufront is opvallend actief in de Hir Uitvoer (tot >10 mm uur, en dat is veel voor de Hir Uitvoer) Totale neerslag tot en met dinsdag 00 UTC zondag ligt tussen de 15 en 45 mm met de grootse hoeveelheden langs de kust van Groningen. De maxima zullen nog wel schuiven. Plaatselijk valt (veel) meer als gevolg van het buiige karakter. Plaatselijk (vooral het N en het rivierengebied) is de afgelopen 24 uur (tot en met 03 UTC) al 20-30 mm gevallen, lokaal iets meer. Let op, radar De Bilt werkt niet, zodat de radarsommen in het zuiden onderschat worden.
Maandag overdag nog enkele buien, maar niet bijzonder.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography