On topic: het lijkt er wel op.
volgens mij is het nu goed toch??, sorry voor de hinder
euh flinke slagen toch best wel. pfffff
Regen ging hier voor mn flat niet recht naar beneden hoor
Citaat van DeventerOverijssel, zaterdag 28 augustus 2010, 12:53 uur ik gooi de ijssel nog en keer dicht voor me zakt het in en achter me activeert het weer -.-
Je zou het haast zeggen, maar toch schijnen rivieren geen of nauwelijks invloed te hebben op (het verloop van) onweersbuien. Het KNMI heeft daar een interessant artikel over geschreven aangezien dit idee hardnekkig blijft bestaan.
Hier is dat artikel! | Gewijzigd: 28 augustus 2010, 13:21 uur, door Tyshane
Je zou het haast zeggen, maar toch schijnen rivieren geen of nauwelijks invloed te hebben op (het verloop van) onweersbuien. Het KNMI heeft daar een interessant artikel[/url] over geschreven aangezien dit idee hardnekkig blijft bestaan.
Hoe verklaar jij het dan dat vorig jaar een mega onweersbui vanuit hhet zuiden kwam opzetten en eer dat hij bij de rivier de Maas compleet in elkaar is gezakt? Maak het hier veel mee in het Rivierengebied dat het compleet in elkaar zakt ter hoogte van de rivieren. Ik zet er grote vraagtekens bij, bij het artikel van KNMI.
Net overgeweest hier en het was kort maar krachtig!
Mwa opzich hebben we wel geluk!
heb je ook niet het idee dat het altijd amersfoort omzeilt?
die eerste bui was wel aardig, maar ging ook beetje langs eigenlijk (bij mij dan)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Precies, kan geen toeval zijn. Ik heb het, ook dit jaar, weer veel te vaak mee gemaakt met dit soort buien. De echt dikke buien redden het wel. Maar ik heb het zelfs gezien dat het over de ijssel kwam en in zakte, en na de ijssel weer activeerde. Later had Enschede die bui..
We zetten met zijn allen toch wel vaker vraagtekens bij het KNMI?
Wellicht toeval, misschien zijn er andere factoren die ervoor zorgden dat die specifieke buien inzakten. Het KNMI heeft het onderzocht, helaas geeft het artikel geen inzicht in de manier waarop dit is onderzocht.
Edit: In een ander artikel stelt het KNMI dat de invloed van rivieren op onweer nooit wetenschappelijk is bewezen. Naar aanleiding van het onderzoeken van radarbeelden is het tegendeel gebleken. Rivieren hebben nauwelijks invloed op onweer. | Gewijzigd: 28 augustus 2010, 13:52 uur, door Tyshane
Wij wonen vlak bij de lek, en we hadden een paar jaar geleden de hele nacht stort regen en onweer (bij ons in de straat ingeslagen). Mensen die aan de andere kant van de lek woonden hadden nergens last van gehad....