Ik had me een tijdje geleden al geregistreerd maar door vakanties etc. was het er nog niet helemaal van gekomen om me even voor te stellen, dus bij deze
Ik ben Marjolein, 26 jaartjes oud en woonachtig in de buurt van Leiden. Naast dat ik gek ben op een stevige onweersbui vind ik vooral de wolkenformaties die deze buien vormen fascinerend. Nu ik sinds kort de juiste apparatuur heb aangeschaft, wil ik me dan ook gaan richten op het fotograferen van dit soort prachtige natuurverschijnselen. Ik hoop hier dan ook veel te leren over het ontstaan van deze buien en het lezen van de (voor mij) ingewikkelde weerkaarten zodat ik een beetje weet wanneer ik m'n cameratje klaar moeten hebben staan.
Naast een (on)weer liefhebber ben ik ook een grote liefhebber van muziek (en dan eigenlijk vooral van verschillende metalgenres) en dieren (paarden, honden, reptielen etc.)
Hopend nog veel van jullie te leren
Vriendelijke groet,
Marjolein | Gewijzigd: 27 augustus 2010, 12:07 uur, door wolfje1984
Welkom op dit übergezellige onweer-online ( o-o ) forum! Tja, hier kun je echt veel leren;) Neem dat maar aan.
En ik houdt ook van metalgenres, zoals: Nightwish, Epica, Dragonforce, System Of A Down noem maar op!
Een ding moet je onthouden: Onweer-online zal er altijd voor je zijn;)
Vriendelijke onweer groeten,
Pascal Soomers.
PS: Welke apparatuur heb je inderdaad aangeschaft? | Gewijzigd: 27 augustus 2010, 18:14 uur, door Pascalll
Daarnaast hebben we nog Olympus digitale compact camera en DV video camera in huis
@Pascal: Daar noem je toch een aantal zeer goede bands op! Bij mij gaat m'n metalen smaak van Týr tot Slayer en van Apocalyptica tot Death en Napalm Death. Best afwisselend
Groet en fijne avond allemaal!
Edit: Ik was vergeten de standaard lens te vermelden: Canon 18-55 mm. Dankzij The Storm dacht ik er ineens aan | Gewijzigd: 28 augustus 2010, 17:10 uur, door wolfje1984
Daarnaast hebben we nog Olympus digitale compact camera en DV video camera in huis
@Pascal: Daar noem je toch een aantal zeer goede bands op! Bij mij gaat m'n metalen smaak van Týr tot Slayer en van Apocalyptica tot Death en Napalm Death. Best afwisselend
Groet en fijne avond allemaal!
Welkom hier Marjolein! veel plezier ga je hier zeker beleven!
Fijne camera he die 1000D! heb hem zelf ook sinds een maand.
Heb je er ook een draadontspanner bij? werkt erg fijn in combinatie met de bulb functie
Hier even een linkje naar mijn eerste bliksemfoto's met mijn camera. De lens die ik hiervoor heb gebruikt is de 18-55 is van Canon zelf.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=20462
Ja, het is zeker een fijne camera. De draadontspanner heb ik nog niet maar het is inderdaad een goed idee om die aan te schaffen als je met de bulb functie aan de slag gaat. Bedankt voor de tip!
Gave foto's heb je trouwens gemaakt
Ja, het is zeker een fijne camera. De draadontspanner heb ik nog niet maar het is inderdaad een goed idee om die aan te schaffen als je met de bulb functie aan de slag gaat. Bedankt voor de tip!
Gave foto's heb je trouwens gemaakt
Your welcome
Draadontspanners zijn niet zo gek duur trouwens.
Die van mij was 17,50 orgineel van Canon http://www.fotokonijnenberg.nl/product/100...sbediening.html
Leuke Baardagaam heb je trouwens op je gebruikersfoto staan(of zag ik dat verkeerd)