Nee klopt maar buitje was er wel zo ineens.
Nou mensen ik duik me bedje maar eens in denk ik..
Tot horens maar weer
Op zich jammer dat jullie geen foto's hebben kunnen maken, maar het staat vast nog op het netvlies en trommelvlies. Cool dat jullie de buien onderschept hebben en wat actie meegemaakt hebben!
Hmm als dat goed doorzet en het word een groter gebied kan het heel NL nog wel eens doorkruisen, maar dan moet dat wel gebeuren! Voorlopig stelt het nog vrij weinig voor behalve een bak regen en wat klappen onweer waarschijnlijk ..
Voorspellingen voor de volgende uren:
Vanuit Noord-Frankrijk trekken enkele hevige onweders het land in die via Henegouwen en de provincies Waals- en Vlaams-Brabant richting Kempen zullen trekken. Deze onweders kunnen gepaard gaan met wolkbreuken, hagel en hevige windstoten. Ook elders blijft overwegend zwaarbewolkt met perioden van regen of buien. In het westen valt er doorgaans meer en ook langer regen. In het zuidoosten zijn er ook vaak droge perioden.
South of a rather extensive upper-low complex over the northern Atlantic, a belt of intense and broad westerlies extends from the Atlantic across central Europe into Russia. Several waves are imbedded in this flow, the strongest of which is associated with unseasonably strong cyclogenesis over the North Sea, Benelux, and N Germay on Monday. The main low-level frontal zone will initially stretch from N France across N Germany into the Baltics, but will leap eastwards in response to the cyclogenesis. The air mass south of the baroclinic zone should remain rather moist and unstable.
Lokaal kan er veel regen vallen,en is er een kans op omwaaien van bomen
Helaas maar waar valt het opnieuw tegen,zoals de zoveelste keer dit seizoen.
Onweerseizoen in het algemeen loopt verder ten einde
Conclusie: Normale herfstdag met niks bijzonders.
Estofex geldt voor de harde wind en lokaal veel regen.
En ben blij dat ik aan de kust woon,onweerskansen tot diep in het najaar en wellicht Thundersnow!
Ieder een fijne dag gewenst en werkse! | Gewijzigd: 23 augustus 2010, 05:06 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Alles staat blank buiten. Er is ook best veel wind.
Kijk ik op buienradar... was een hele rode streep die over ons kwam ipv rode pitten.