ik hoop dat jullie ook veel grappige voor of/en achternamen weten.
oja 1 ding: hou het wel een beetje netjes
vb.
mevr. van voren- van achter
en nog iets, je mag het ook zelf verzinnen | Gewijzigd: 18 augustus 2010, 13:17 uur, door gerard van den brink
ik hoop dat jullie ook veel grappige voor of/en achternamen weten.
oja 1 ding: hou het wel een beetje netjes
vb.
mevr. van voren- van achter
en nog iets, je mag het ook zelf verzinnen
Ik wist iemand die heette: zeuren met de achternaam
Henny Spekken-Bonen
S.M.Kelders
Claar Comen
Connie Comen
Yvette Kip
Patty Koot
Connie Veren
Douwe Schat
Dick Wijfje
Ria rees-boot
mw. snuif-de wit
pieter pieterse
mw. mien billekes-jeuken
Mevrouw Kutschröter
meneer P. Nes
mevrouw Bak-Vis | Gewijzigd: 18 augustus 2010, 15:25 uur, door Romani
In de Coen en Sander Show op 3FM heeft BNN-dj Sander de Heer vanmiddag Wil Jannie Mostert Uit de Fles uitgeroepen tot meest vreemde naam in Nederland. Luisteraars konden de afgelopen tien dagen vreemde namen insturen, voorwaarde was wel dat ze echt bestonden.
Andere 'namen om je voor te schamen' zijn: Dick Wijfje, Sierick Zee, Patty Koot, Conny Veeren, Klaar Komen, Yvette Kip, Douwe Schat en Donald Duk. Deze personen bestaan echt en Sander heeft hen gebeld in de uitzending.
Behalve Wil Jannie Mostert Uit de Fles waren er nog meer briljante huwelijken: Mevrouw Onderwater trouwde met meneer Verdwaald en heet nu Verdwaald-Onderwater. Henny Boonen trouwde met meneer Specken en heette dus Specken-Boonen.
Sander de Heer: ‘Het was echt een gekkenhuis. Ik wist niet wat dit zou opleveren. Dat mevrouw Uit de Fles echt getrouwd was met meneer Mostert is natuurlijk fantastisch, maar ook ouders die hun kinderen per ongeluk of soms bewust namen of voorletters meegeven die iets heel anders betekenen is natuurlijk heel lachwekkend.’ De absolute winnaar met voorletters is Saskia Marion Kelders, afgekort S.M. Kelders. Dan zijn er nog de vreemde namen met een toepasselijk beroep of juist niet. Dr. Tits is plastisch chirurg en doet borstvergrotingen, Frans Engels is leraar Duits en Dr. Griep is huisarts.