Ik las net op de frontpage bij de shoutbox dat hij dag en nacht hier mee bezig is, dus ik begrijp die vraag wel.
Interessante kaartjes, maar als ik het goed zie (12.00 kaartje) zitten we dus net onder de rechteruitgang van de jetstreak in de jetstream, dat is toch juist niet positief voor het ontstaan van onweer ivm convergentie (ipv divergentie)? Of interpreteer ik de kaartjes verkeerd? | Gewijzigd: 20 augustus 2010, 19:27 uur, door Tyshane
en in Zulesie is het 2 uur vroeger? 18z = 20:00 hier?
Zulu time is een militaire benaming en komt overeen met gmt & utc. Hier geldt gmt+1 en in de zomer +2, dus 18z is hier idd 20.00. | Gewijzigd: 20 augustus 2010, 19:52 uur, door Tyshane
rechteruitgang is ook goed
en in Zulesie is het 2 uur vroeger? 18z = 20:00 hier?
volgens mij was het zomers +1 en winters +2
edit : "18Z" means 18:00 hours, or 6:00 pm in London | Gewijzigd: 20 augustus 2010, 19:57 uur, door thijmco
edit : "18Z" means 18:00 hours, or 6:00 pm in London
Zomers +2 ivm zomertijd, winters +1, is klok uurtje terug
Oh ik had juist begrepen (Karim's onweersguide aan het lezen) dat de linkeruitgang zorgt voor zuigkracht en mede daardoor grotere kansen. In de rechteruitgang juist het tegenovergestelde. Kan alleen uit bovenstaand kaartje niet goed opmaken of de 'vlekken' ook daadwerkelijk jetstreaks voorstellen. Was mijn aanname dus.
hmmz..... zal ff zoeken..
edit:
linkeruitgang is divergentie, linkeringang is convergentie.
rechteruitgang is convergentie , rechteringang is divergentie......
link ---> http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...ost&p=63822
always glad to help!
SC | Gewijzigd: 20 augustus 2010, 20:48 uur, door thijmco
Ik heb ook mijn werk (wat dag en nacht mijn werk is) en kids, daarnaast een sociaal leven. Dit is en blijft een hobbysite Ik had vanmorgen wel een update kunnen maken maar aangezien de kaarten continu verwisselen heeft het geen zin, lees WRF, Hirlam en GFS
Waar zie jij neerslag???
Zijn valse Echo's wat ik dus al eerder zei. Als je satalliet bekijkt is het duidelijk voor je.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
rechteruitgang is convergentie , rechteringang is divergentie......
link ---> http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...ost&p=63822
SC
Thanx, ok omgekeerd dus inderdaad. Maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar of dat plaatje jetstreaks laat zien dmv die vlekken. In dat geval zitten we in de rechteruitgang, dus convergentie, dus geen zuigkracht maar daalbewegingen. Kortom geen gunstige omstandigheden. En dat snap ik dus even niet.
Lol, ja dat weet ik wel Jan, het was maar een grapje omdat ik die shout vanmiddag las.
Bij mij helpt het om de gifs om te zetten naar jpg-bestanden. Dan zie je ze wel ok!
Zijn valse Echo's wat ik dus al eerder zei. Als je satalliet bekijkt is het duidelijk voor je.
Ohhh. vaag. Heb de valse echo's nog niet op deze manier gezien. Ik open de radar en zie ineens een neerslaggebied
Vond het al zo raar. | Gewijzigd: 20 augustus 2010, 21:02 uur, door stephanvanloon
imo is convergentie zuigkracht, convergentie is : naar elkaar toe groeien, dus zuigen ?