Onderweg mooie cumulus bewolking gezien, staan er ook een paar van op de video.
Opgesleept naar 600 meter in 5 minuten, daarna ruim 7 uur gevlogen op zonne energie (thermiek).
Let niet op de datum in de video, de vlucht is gemaakt op 30 Juli, tijdens het ZCH zomerkamp op vliegveld Borken Hoxfeld, net over de grens bij Winterswijk. Cameraatje is een Key Cam.. een spy cam in de vorm van een auto sleutelhanger, filmt toch met 30 frames per seconde in een 720X480 resolutie.. te koop op ebay voor 9 euro of zo..
De animatie van de vlucht tot aan de landing is gemaakt in SeeYou, software waarmee vluchten kunnen worden geanalyseerd aan de hand van GPS logger files. In die software kan ik ook de vlucht in 3D afspelen, en daar zie je wat stukjes van in het youtube filmpje.
De loggerfile van deze vlucht heb ik ook op internet gezet, bij de Online Contest website, een website waar van over de hele wereld zweefvliegers hun loggerfiles uploaden, en zo meedoen aan een competitie op internet, wie het verst, de meeste kilometers in de minste tijd maakt die wint. Hier de betreffebde vlucht (als je links in de blauwe balk het nopje Google Maps aanvinkt ipv Standaard, krijg je een mooie kaart waarop je kunt zien waar ik heb gevlogen)
http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/glidi...ghtId=627475649