Ik hoop dat die buien die boven Amsterdam en Den Haag hangen nog verder uitdiepen en onze richting optrekken ! Diksmuide (Belgie) Volgens KMI krijgen we vanacht de volle laag hier aan de kust tot 20mm
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Een actieve regenzone, verbonden met een Frans hoogtelaag, sleept de komende 36 uur over de Benelux. Door opglijding van warme vochtige lucht (zie hoge TE op 850) vanaf het oosten is het neerslaggebied continue voorzien van veel vocht en doordat de regenzone ook nauwelijks beweegt kan lokaal zeer veel regen vallen.
Ik verwacht lokaal hoeveelheden tot 50 à60 l/m² en meer is zelfs mogelijk. De actiefste band sleept nu over het centrale deel van BE en E van NL maar zou morgen maandag vooral over het westen van BE en delen van NL moeten trekken en daar nog activeren. In het 2de deel van maandag en dit tot dinsdagochtend lijkt de neerslagzone naar het oosten te trekken en daarbij te kantelen zodat ze meer NW-SE ligt en opnieuw valt dan mogelijk veel regen, vooral over BE.
Een tweede punt is de onweerkans. Door de hoge TE op 850 en het binnensijpelen van warmere lucht in de onderste niveaus vanaf het NE wordt de luchtmassa over delen van NL en N/NE van BE pot.onstabiel. Vooral in de namiddag kunnen in deze gebieden enkele onweersbuien ontstaan.
De latente onstabiliteit lijkt op te lopen tot zo'n 1000 J/kg en dus zijn enkele fikse onweders best mogelijk, doch waarschijnlijk zonder dynamische eigenschappen. Wel is lokaal wat hagel mogelijk tot zo'n 2 cm en kan ook door onweer lokaal wateroverlast optreden gezien de beperkte stroming waarin deze tot ontwikkeling komen.
Bron: Karim Hamid, Severe weather outlook
| Gewijzigd: 15 augustus 2010, 23:08 uur, door Tyshane
Maak morgen die gaten dicht, slaap je een stuk rustiger
gnifffffff het zijn geen gaten he tis een nieuwe tent maar de grondzeil moet omhoog dus dat is plakken, maar het gaat nog stees goed dus!
Ben beniewd wat morgen brengt, en waar.
Nou ja eerst maar eens ff slapen.
Vakantie weer voorbij:(
adios amigo's | Gewijzigd: 16 augustus 2010, 01:07 uur, door The Storm
Leuke spannende situatie, zo boven onze lage landen! Echt een beetje nowcasten, het neerslaggebied hoeft maar een beetje te verschuiven en de verwachting ziet er meteen anders uit, wel leuk!
Pas wel op morgen op de weg, het kan link zijn door die regen, net al een verscholen bui tegengekomen op de A44, ik zag bijna letterlijk niks meer!
Er stond eerder heel veel wind, 6 a 7 Bft, maar daar is nu bijna niks meer van over, dus het komt echt recht naar beneden.
Van mij mag het lekker gaan rommelen morgen We shall see!
Deze zien er trouwens ook wel grappig uit!
| Gewijzigd: 16 augustus 2010, 01:18 uur, door stratocumulus
Dinsdag ook zo'n dag,80 mm opvangen moet lukken tot aan dinsdag
De balluh
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.