UNwetter = NOODweer
Gewitter = Onweer
Ook bij mij heeft het een tijd geduurd voordat ik dat door had..
Hier wordt het langzamerhand wat bewolkter maar er komt nog steeds geen regen uit.
Lots
Naja dat unwetter(wat ik dus niet helemaal door had), dat zullen we hier toch niet krijgen en
dat gewitter moeten we dan maar afwachten of we dat nog van de duitsers krijgen
Heb in ieder geval weer wat bij geleerd
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
NEERSLAG:
Vanuit het zuidoosten langdurige regen. Het zwaartepunt van de neerslag lijkt toch voornamelijk boven het zuiden van het land te liggen. Er zijn grote verschillen tussen de opeenvolgende runs en de verschillende modellen. De huidige Hirlamrun komt tot morgenavond met 30-40 mm, de zware onweersbuien die de vorige Hirlamrun nog voor het oosten van het land berekende liggen nu meer boven Duitsland. Het noorden van het land krijgt met 5-10 mm een stuk minder neerslag. ECHR06 en GFS12 berekenen voor vannacht en morgen overdag voor het midden en zuidwesten 40-60 mm, UKMO komt voor deze periode met 20-30 mm voor het zuidwesten. De kans op verscholen onweer in de frontale zone zelf is momenteel erg klein. De kans op onweer is morgen overdag ten oosten van de frontale zone veel groter, progtemps ogen potentieel behoorlijk onstabiel en ook INDECS komt met hoge kansen 60-80%
Nou idd, dat van dat Unwitter enzo wist ik ook niet, dus welkome informatie.
---
Verder de hele namiddag al donkere wolken en veel stratus. En nu begint het eindelijk dan te regenen.
Zoiets moest ik even horen. Goed nieuws!
Heb je buienradar 3 uur vooruit gedaan? Als ik dat doe dan gaan de rode pitten allemaal zee op
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
3 uur vooruit houd geen rekening met de trekrichting van de buien die gaan namelijk met een boog
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel