Door dreigende onweerswolken bleef het lange tijd onzeker of de openingsdag van het 31e Internationale Vuurwerkfestival in Scheveningen wel door kon gaan. Tot blijdschap van de organisatie ging het festijn toch gewoon van start, toen bleek dat de wolken zich al boven zee ontlaadden en het festival niet langer bedreigden. Ongeveer 15.000 mensen sloegen op de boulevard van Scheveningen de verrichtingen gade van de Franse en Canadese pyrotechnici. Die schoten vanaf een ponton op driehonderd meter voor de kust hun vuurpijlen de hemel in.
Waarschijnlijk heeft de onzekerheid over het doorgaan van de openingsavond van het festival ertoe geleid dat het rustiger was dan eerdere jaren, aldus voorzitter Bob de Jong van de organiserende stichting. Maar we waren helemaal blij dat het toch kon doorgaan. Vanavond is het de beurt aan teams uit België en Engeland om hun vuurkunsten te vertonen. Het Nederlandse team verdedigt zaterdag zijn titel van vorig jaar. Ook de Duitse vuurkunstenaars treden die avond aan.
Bron AD
Da ze maar eens spaanse en italliaanse Pyrotechnici laten komen, die verslaan het onweer zowiezo
Vandaag (14 augustus) en morgen (15 augustus) wederom twee shows, een om 22.00 uur en een om 23.00 uur.
Op zondag 29 augustus is een galashow.
Op www.vuurwerkscheveningen.nl kun je eveneens zien of de shows doorgaan. | Gewijzigd: 13 augustus 2010, 09:11 uur, door Frenk78
Precies jij snapt het!
Laat de fam Caballer maar schuiven
OHHHHHHH kan niet wachten tot maart 2011
Fallas De Valencia Here we come!
Sorry liet me even gaan
| Gewijzigd: 13 augustus 2010, 12:25 uur, door The Storm
Heel eerlijk gezegd, ben ik meer van het sier.....maar dit was wel ziekelijk zeg.
Heel eerlijk gezegd, ben ik meer van het sier.....maar dit was wel ziekelijk zeg.
De avondshows zijn daar ook prachtig hoor!
ga maar eens op youtube op zoek