@ richard: Zonnestormen komen altijd voor, maar tijdens het zonnevlekkenmaximum vaker dan
tijdens een minimum. Het maximum zou in 2012 of 2013 moeten plaatsvinden, maar men kan dat
door variatie in de periode van de zonnecyclus niet exact voorspellen.
Ook moet je bedenken dat zonnestormen op de aarde gericht moeten zijn;
de meeste kruisen niet met het pad van de aarde.
Daarnaast is de ene storm natuurlijk sterker dan de andere.
Zojuist nog op National Geographic:
Een zonnestorm veranderd de vorm v/d magnetosfeer met als gevolg gigantische elektrische stromen.
@ Dennis: Zonnepanelen zetten fotonen om in elektrische enrgie, dus geen problemen,
maar elektronica en bekabeling zouden "geïnduceerd" kunnen worden.
Overigens was het vorige maximum van de zon in 2000.
Ik kan me niet herinneren dat er toen narigheid is geweest, terwijl we toen ook al rijkelijk
voorzien waren van elektra. Gewoon even afwachten dus. | Gewijzigd: 10 augustus 2010, 23:03 uur, door Arends
@Buitie
Klopt helemaal, maar wat ze vertellen is dat de zon een aantal jaar is gaan 'slapen'. Die zonnecyclus heeft een periode met een top en een dal, dat is altijd zo geweest. Maar het dal wat we net gehad hebben, heeft langer geduurd dan normaal. De laatste keer dat zoiets voorkwam is alweer zo'n 250 jaar geleden dacht ik. De zon is afgelopen maanden weer ontwaakt uit zijn ongewoon lange slaap en men verwacht nu dus dat hij actiever dan ooit gaat worden in 2013. | Gewijzigd: 11 augustus 2010, 01:51 uur, door Stealth
maar id.d. ik had het ook al op tv gezien gister bij consumenten tv geloof ik.
eerst was het 2012, nu 2013, en volgend jaar zeggen ze 2014..enz.. we zullen wel zien.
Waar het mij om gaat is dat ongeacht wanneer het gaat gebeuren er goede voorzorgsmaatregelen worden getroffen. En ik heb het idee dat dat laatste niet zo is.
heerlijk genieten van de sterrenhemel !!!
....en het scheelt natuurlijk weer in je energie-rekening !!!
Denk niet dat je heerlijk kan gaan genieten van de sterrenhemel maar meer met een geweer voor je deur de plunderaars buiten moet proberen te houden en je gezin beschermen.. vrouwen en meiden zijn iig niet meer veilig buiten als het zover komt. Voor lange tijd geen electiciteit gaat hele nare dingen doen met onze samenleving.. het slechtste zal bij sommigen boven komen om te overleven, let maar op.
Zonder electiciteit is er helemaal niets meer. Geen vervoer, na een tijdje geen brandstof, geen eten, schoon drinkwater ect. In dit gebied slaan "rampenfilms" de hamer op de kop. | Gewijzigd: 21 augustus 2010, 19:32 uur, door vossejongk
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
........................... we zullen wel zien.
Tja, neem dan een aggregaat dat niet op een accu start , maar met een touwtje en zonder electronische ontsteking.
Misschien een diesel, met gloeispiraal, die gaat dan wel vanzelf gloeien
Een fietsdynamo wil misschien ook wel; hoewel, zal een gloeilamp ook vanzelf gaan gloeien??
Zoals je al zegt: we zullen wel zien .........
Sterkte! Henk
Zonder electiciteit is er helemaal niets meer. Geen vervoer, na een tijdje geen brandstof, geen eten, schoon drinkwater ect. In dit gebied slaan "rampenfilms" de hamer op de kop.
dit stukje van mij moet je niet al te serieus nemen tuurlijk .
uiteraard ben ik me 100% bewust van de eventuele doomscenario's !!
woon en werk zelf in de botlek hier in Rotterdam...verbaasd me dat daar niemand zich zorgen overmaakt ???
als er een goeie EMP hier te keer gaat ben ik bang dat alle noodvoorzieningen het niet aankunnen, er zijn genoeg veiligheidskleppen en noodaggregaten enz. maar ook deze noodapparatuur is voorzien van kabels en chips die er ook aan kunnen gaan en sommige fabrieken moeten zolang koelen en afbouwen van hun product dat die paar noodaggregaten dit nooit en te nimmer aankunnen zonder netvoeding !!!
Ruk.
In 2013 zou een enorme zonnevlam op de hele planeet voor chaos kunnen zorgen. Blackouts en verstoorde satellieten zouden een gevolg van het fenomeen kunnen zijn. Daarvoor hebben wetenschappers van NASA op een conferentie gewaarschuwd. Rond 2013 zullen het magnetische veld van de Zon en het aantal zonnevlekken een piek bereiken. Dat zou voor enorme straling kunnen zorgen. De daaropvolgende storm zou tot een geomagnetische storm op Aarde kunnen leiden. Dan kunnen elektriciteitsnetwerken op onze planeet voor enkele uren uitvallen, maar in het slechtste geval kan het probleem zelfs dagen tot maanden duren.
Cyclus
Op een conferentie waarschuwden experts voor een mogelijke storm op de Zon. Aangezien de ontwikkelde wereld sterk afhankelijk is van elektriciteit zou het leven tot stilstand kunnen komen. De Zon maakt een cyclus van ongeveer elf jaar door waarin de zonneactiviteit lager of hoger ligt. Nu komt er een einde aan een relatief rustige periode. Wetenschappers voorspellen een ongezien niveau van magnetische energie.
Schade
De enorme vuurringen zouden op onze planeet een economische schade kunnen veroorzaken die twintig keer hoger ligt dan deze van orkaan Katrina. NASA onderzoekt de bedreiging met tientallen satellieten. Het probleem werd twee jaar geleden al eens onderzocht in een studie die de impact op de bevolking berekende. Elektriciteitsnetwerken, gps, luchtverkeer, radiocommunicatie,... dreigen door de enorme activiteit op de zon uit te vallen.
Op de conferentie waarschuwden wetenschappers ook voor het gebruik van atoombommen. Als een atoombom in de bovenste atmosfeer zou ontploffen, zou die explosie op Aarde een gelijkaardig effect kunnen hebben.
Bron: Hln
Onweersdagen: 0
zie onder andere hier:
http://revolutionizingawareness.com/2010/06/20/what%E2%80%99s-wrong-with-the-sun/
beste lezer, als je 1 tip gegarandeerd zou moeten opvolgen vandaag, is het dat je de bovenstaande links klikt. Een schat aan info en relevante links naar wetenschappelijke verhandelingen. Geen zweverig gewouwel, maar feitelijke informatie! Top, Richardus!!
Het is nu bijna 2011 en we zitten nog steeds in een diep minimum.
Het zonne-maximum zal niet veel voorstellen in 2012 en 2013, ik snap ook niet waar de Nasa zich druk om maakt
want zelf voorspellen ze ook geen groot maximum. We kunnen beter bezorgt zijn of de zonnecyclus zich weer eens gewoon zal gaan gedragen, de zon is al 2 jaar te laat om zonnecyclus 24 serieus in gang te zetten..