Haha wow ja je hebt helemaal gelijk. Het zijn zogenaamde "fake" tornado`s. Deze komen maar zelden voor. Ik de film twister zag ik er ook een paar | Gewijzigd: 6 augustus 2010, 22:30 uur, door Zippy79
Ik wilde eerst een appart toppic openen, maar vond de kwaliteit van m'n foto's niet echt top..
Maar nu heb ik een geschikt plekkie gevonden!
Dinsdag morgen, vanuit Nieuwegein een rit naar het noorden, 5uur vertrokken, doel: Holwerd.
Aangekomen in Holwerd zet ik mn vrachtwagen achteruit tegen het dok, en kijk eens naar de lucht, zoals ik zovaak doe.
Zie ik daar een donkere wolk, met een kleine sliert naar beneden!!!
Ik zal jullie zeggen: Ik heb altijd een redelijk goede compactcamera bij me, met 10x optische zoom, maar net die dag niet omdat ie leeg was, en ik m vergeten was mee te nemen.
Ik mn telefoon gepakt, en een foto genomen
:P
Toch maar ingezoomd met de digitale zoom, anders had ik nog niks..
En terwijl ik met trillende handen op mn telefoon stond te rammen, begon er vlak achter de eerste funnel een 2e te vormen!! Zelfde bui, 2e funnel..
Dit is de digitaal ingezoomde funnel, met de 2e op de achtergrond, maar niet te zien ( hoop aan gedaan met photoshop, maar geen eer aan te behalen met 5 MP )
Als je je ogen half dicht knijpt, zie aan de linkerkant de 2e funnel als een dun sliertje..
En hier lost ie weer op in een dunne sliert die vervliegt, niet te zien, maargoed...
Mijn schatting is dat ie ergens voor Marrum voor de kust lag..
Kan mezelf echt voor mn kop slaan dat ik geen echte camera bij me had, en volgens de berichten hier heeft niemand anders dit op gemerkt.
Overgens: Volgens mij zijn ze niet aan de grond geweest, de 1e en grootste had wel een soort van sliert naar beneden, maar pas vanaf "halverwege" de sliert werd ie dik en wazig zeg maar.. en de duinen ontnamen me ook het zicht...
Een les voor iedereen: Als je van mooie plaatjes schieten houdt, neem dat ding altijd mee!! Waar je ook gaat en staat!!!
Nice, mooi funneltje. Klein maar toch goed te zien hoor! En inderdaad, never leave home without your camera!