Een nieuwe hoogtetrog met T500 rond -20° bereikt woensdagavond onze regio en zal de kans op onweer doen toenemen, vooral over de westelijke gebieden en bij de kusten. Een OCCL trekt tot doe tijd overdag over onze regio en ook hierop is een lokaal onweer niet geheel uitgesloten. De linker uitgang van een Franse jetstreak kan daartoe bijdragen. Vanaf woensdagavond tot donderdagmiddag ongeveer zijn de kansen op waterhozen weer reëel, eens de trog over de kustgebieden ligt. Dynamisch onweer is niet van toepassing, we moeten eerder denken aan klassieke trogbuien.
Severe Weather Outlook Benelux
Als ik me niet vergis zorgt dat, net als de rechter-ingang, voor extra zuigkracht en kunnen reeds ontstane buien versterken is het niet? Al met al leuk dat er weer een kansen-topic is, hopelijk nu met gedonder.
Het is dat het allemaal niet zoveel voorstelt anders had ik zelf wel een stukje geschreven, maar goed kans is immers een kans
meer kans op hozen dan onweer lijkt me, maar goed ... elke klap is er 1 !!
en wat je vaak ziet bij zoiets is, dat de zuidelijke kant ook activeert
Er hangt nu een klein buitje boven ons. De pitjes die boven vlieland ontstaan kunnen van een waterhoos/funnel zijn gekomen. Stond net al te turen naar het noordwesten of er ook rotatie in zat... | Gewijzigd: 4 augustus 2010, 09:54 uur, door Eilander
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!