Sta je bij een concert van een of andere beroemde zanger juist dan is dit weer ideaal maar voor de weerliefhebber is dit zo ongeloofelijk saai. Maar dan is 2010 zowiezo al een saai jaar. Komop waar zijn die grote onweerscomplexen, ja we hebben er een paar gehad in Juni en Juli maar waar ik dan op zit te wachten is het onweer wat ontstaat na een bloedhete dag met 30 graden. 30 graden en dan aan het eind van de middag of begin van de avond enkele felle onweershaarden die verspreid ontstaan. Gewoon warmte onweer maar dit word blijkbaar steeds zeldzamer. alles moet of massaal komen en dan zit je weer met uitgesmeerden luchten of er trekt een front over en heb je automatisch een uitgesmeerde massa. Wanneer zien wij eindelijk weer eens een prachtige giga CB met daarom geen enkel los wolkje. Het kan hoor, het kan! Maar het gebeurd niet in 2010.
Ja we hebben augustus nog maar als we de voorspellingen mogen geloven mogen we niet gerust zijn. Ja we hebben morgen nog kans op onweer (maandag 2-8-10) . Tja, een verdwaalde klap noem ik geen onweer, ik wil knallend knetterend flitsend dreunend diep emotionerend onweer. Prachtige structuren in de hemel maar daartussen prachtige door de wolken klievende lichtflitsen welke de wolken open scheuren met een zwaar gedreun. Daarbij nog een leuk rolwolkje en Kevin is weer blij.
Nee zelfs randverschijnselen hebben we niet eens gehad, althans niet op grote schaal of duidelijke randverschijnselen (ikke dan tenminste niet). Hebben wij de heer Thor iets verkeerd gedaan of zijn we te aardig en moeten wij Thor juist boos maken, wellicht zijn we dus gewoon te aardig. Komop geef ons zeker nog minstens 1 mooie onweersdag, wij verlangen er naar en snap wel dat als wij geen onweer krijgen we flink moeten afkicken. De afkickverschijnselen zijn nu al op grote schaal aanwezig maar dit kan alleen nog maar erger worden. Onweer, onweer, onweer......
Morgen ga ik naar een afkickkliniek voor onweersverslaafden.
Wat een geweldige verwoording van frustratie wat betreft de zomer van 2010!!!
We hebben hier ( Limburg ) 2-3 dagen gehad met noodweer en helaas ook schade. Maar die echte mooie zomer onweders hebben we tot nu niet gehad. En daarmee doel ik op die dreigende bloemkool wolken en donderkoppen op het einde van de dag.
Wat zou het toch prachtig zijn om een bloedhete dag te laten eindigen met een fantastisch licht-en geluidspel, met de geruststellende gedachte dat het de dag erop weer gewoon 30 graden zal worden...
Wat een kl*te zomer.
Tja, we hadden één volslagen geschift weekend/week met 2 keer Estofex level 3, hier in Grunn een zo/ma nacht met constant onweer en die zaterdag op zondag dat vrijwel het hele land gedonder had. Maar verder heb ÃÂk hier ook geen echte donderbuien meegemaakt. Een stuk of 3 maal een bui waarin wat geknetter verdwaald zat... Daar doen we 't niet voor...
Was het Supercell met die prachtige NEE/JA sticker? Kom d'r maar in!
De kliniek? Hopeloos! Ze hebben me naar huis gestuurd met de mededeling: Onbehandelbaar!