nee , hoeft niet perse duur. maar om meerdere metingen zoals windrichting etc te meten zit je in een duurdere klasse
Zag van de week the gadget show over deze type weerstations ze hadden er 3 weet zo snel even niet meer welke maar geen van 3 was echt goed aan elk mankeerde wel wat en eentje was echt volledig onbetrouwbaar.
Wat mij daar op viel was de hoogte waarop werd gemeten. Ze waren namelijk om en duidelijk vergelijk te krijgen naar en Engels weer instituut gegaan. En hadden de meters op de zelfde plaats gezet als de officiële meters, niet erg want zo krijg je en juiste vergelijking maar wat mij op viel was de hoogte namelijk en meter of 10 boven maaiveld als het er geen 15 waren. Mijn vraag is even wat dit met de meet waarde doet. Nog even niet sprekende over regels waar aan officele waarnemingen volgens mij moeten voldoen.
Voor de amateur nou niet zo onoverkomelijk lijkt mij, te meer omdat maar weinig amateurs aan de ideale omstandigheden van de officiele regels kunnen voldoen in een rijtjeshuis of flatwoning, en je altijd wel een bepaalde afwijking hebt ten opzichte van een officieel meetpunt.
En je hebt nog steeds de betere en wat slechtere merken.
Volgens mij zit er wel degelijk kwaliteitsverschil in relatie tot de prijs, maar ik wil niet zo ver gaan dat de duurste altijd de beste is.
Denk dat je een leuk stationnetje hebt aan de Alecto, en je hebt snel genoeg door of de aangegeven waardes een beetje kloppen. | Gewijzigd: 1 augustus 2010, 14:27 uur, door Romani
Maar er is toch apparatuur net zoals dit maar wat je dan met software kan uitlezen?
Ja die heb ik, in dit geval een TFA Nexus met cd rom en een USB kabel.
| Gewijzigd: 1 augustus 2010, 14:34 uur, door Romani
Zag van de week the gadget show over deze type weerstations ze hadden er 3 weet zo snel even niet meer welke maar geen van 3 was echt goed aan elk mankeerde wel wat en eentje was echt volledig onbetrouwbaar.
Wat mij daar op viel was de hoogte waarop werd gemeten. Ze waren namelijk om en duidelijk vergelijk te krijgen naar en Engels weer instituut gegaan. En hadden de meters op de zelfde plaats gezet als de officiële meters, niet erg want zo krijg je en juiste vergelijking maar wat mij op viel was de hoogte namelijk en meter of 10 boven maaiveld als het er geen 15 waren. Mijn vraag is even wat dit met de meet waarde doet. Nog even niet sprekende over regels waar aan officele waarnemingen volgens mij moeten voldoen.
naar mijn weten wel , anders kunnen ze 'm altijd bestellen....
Maar er is toch apparatuur net zoals dit maar wat je dan met software kan uitlezen?
ja , en die is voor de toekomst, ben eerst wel tevreden met deze.
wil strax toch weer buitenuit wonen , en daar een Professioneler station halen....
(ook met usb , om uit te lezen op de pc)
kijk dat bedoel ik, die komt voor mij strax aan de beurt.
alles op z'n tijd | Gewijzigd: 1 augustus 2010, 23:17 uur, door MarkNL
http://www.alecto.nl/TradePoint/Item_View?itemNo=ACH-2010
alstu.
SC
bevalt me nu al erg goed , erg precies ook.
maar die sensoren op de balkonrand lijken me niet erg accuraat