Sinds vandaag heb ik ook het forum omgezet naar deze encoding. Dit houdt in dat de speciale karakters verkeerd kunnen worden weergegeven. MarkNL heeft de meeste topcis al aangepast en ik heb her en der wat systeemteksten nagelopen. Het meeste moet er nu weer goed uitzien. Als je nog wat tegenkomt in een eerder geplaatst bericht of in je profiel, dan kun je dat aanpassen. Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Standaard staat mijn browser (firefox) ingesteld op iso-8859-1, kom ik op onweer-online dan wijzigt mijn tekenset in de browser automatisch naar utf-8. En dan krijg ik dus rare symbooltjes. Deze gaan weer weg als ik de tekenset in de browser verander naar iso-8859-1. Bij elke refresh gaat het weer autom. naar utf-8.
Kortom, wat doe ik fout? En of; hoe kan ik het beste de browser instellen?
Standaard staat mijn browser (firefox) ingesteld op iso-8859-1, kom ik op onweer-online dan wijzigt mijn tekenset in de browser automatisch naar utf-8. En dan krijg ik dus rare symbooltjes. Deze gaan weer weg als ik de tekenset in de browser verander naar iso-8859-1. Bij elke refresh gaat het weer autom. naar utf-8.
Kortom, wat doe ik fout? En of; hoe kan ik het beste de browser instellen?
UTF-8 is de juiste instelling voor onweer-online, dus dat doet je browser goed. Als je toch nog vage symbooltjes tegenkomt, dan komen die van voor de tijd dat onweer-online is overgegaan op UTF-8. Deze moeten dus aangepast worden. Als dat in een van je berichten of in je profiel is, dan kun je dat gewoon aanpassen. Is het in een bericht van iemand anders, dan kan een van de mods het aanpassen.
Je hoeft dus niet de encoding van je browser aan te passen.