Gefeliciteert met je statief eindelijk eens geen springers en zwaaiers.( verschillend camera standpunt zonder overvloeiers -uitfaden/infaden-)
Het waren ook wel weer indruk wekkende wolken vandaag.
Een wel gemeend compliment.
Nu nog een vette onweersbui.
Groet Henk.
Ja, het was vandaag typisch noordwestenwindenweer, oftewel ouderwets Hollands zomerweer, wat heel vaak voorkwam in de tijd van de grote meesters als Rembrandt etc. Ook wel weer een keer echt mooi om mee te maken, al heb ik toch liver onweer!
Hoe heb je hem gemaakt? Videocamera of fotocamera? En in het laatste geval: om de hoeveel seconden een foto?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Hoe heb je hem gemaakt? Videocamera of fotocamera? En in het laatste geval: om de hoeveel seconden een foto?
Bedankt voor de reacties!
Ik heb hem gemaakt met een HD videocamera op statief .
Ik heb een geheugenkaartje van 8gb en 1gb.
Met die 8gb kan ik ongeveer 65 minuten filmen en met die 1gb 7 minuten.
Wanneer die 8gb vol is, laat ik de statief op de plek, camera eraf, kaartje verwisselen , camera er op filmen weer.
Dit duurt ongeveer 10 seconden. Dan ga ik als de bliksem snel naar beneden met dat 8gb kaartje om het over te zetten naar computer, dit duurt 6,30 minuten. Als ik dan weer naar boven ga , zijn de 7 minuten weer bijna voorbij, en verwissel ik het kaartje weer
Binnenkort koop ik een SanDisk Ultra II SDHC 32GB, waar ik dan ongeveer 4 uur kan filmen.
Ik heb mijn statief aan het stroom tijdens het filmen, dus nergens last van