Het gaat over een Ef4 tornado bij de stad Toledo in america.
Een week geleden heeft een tornado vlak langs deze stad geraast met 7 doden tot gevolg.
Het was de grootste tornado (een F4) in meer dan 20 jaar in deze streek. Deze tornado heeft in een spoor van ongeveer 11 km totale verwoesting aangericht.
Zie hier de foto's met de verwoestende kracht van deze tornado.
Echt niet normaal wat een ef4 wel niet kan doen. .
( Bron www.themepark.nl )
SC
De huizen in Nederland zijn inderdaad een stuk steviger, maar goed de bakstenen muren zullen dan (misschien) nog wel blijven staan, maar de kozijnen inclusief al het meubilair wat er in je huis staat zal op straat liggen. Aan de de 2e foto van onderen is trouwens goed te zien wat er met een bedrijfshal is gebeurd, toch wel wat steviger dan een amerikaans woonhuis . Dit zijn krachten waar niets tegenop is gewassen. Het zal je maar gebeuren, je bent gewoon alles kwijt.
Dan ben ik toch wel blij dat ik hier woon
Dan ben ik toch wel blij dat ik hier woon
De 2e foto van onder betreft een school.
Hoop maar dat dat goed afgelopen is. Kijk maar naar de bussen die er voor staan, hoe die er uit zien.
Reken maar dat als er zoiets over onze oer hollandse stenen huisjes heen jast ziet het er net zo uit hoor...
Ik betwijfel jou reactie sterk want we hebben hier natuurlijk geen huizen die bestand zijn tegen dit soort natuurgeweld. In de states is dat net zo, maar daar is dat logisch omdat je het daar veel vaker tegen zal komen. Deze huizen zijn veel sneller weer op te bouwen, als je in Nederland al die huizen weer op moet bouwen ben je maanden bezig. Het is maar hoe je het bekijkt..
dat zal wel maar dan nog blijft steen sterker dan hout als het mis gaat dan gaat het ook goed mis met steen dat wel
Veel huizen in NL zijn houtskeletbouw met de buitenmuur van steen en binnenmuur van hout of lichter materiaal. Voor een ouderwets degelijk huis met spouwmuur en betonnen verdiepingsvloer zou ik nog wel een kans zien, maar voor de prefab niet. De stenen muur heeft nergens om tegenaan te leunen.
Vergeet niet dat ook de drukverschillen mee spelen en een huis wat te stevig is en goed geisolleerd gewoonweg ontploft wanneer de druk ineens scherp daalt.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
waarschijnlijk met een kleine tornado zeg maar EF1 of EF2 dan zullen de huizen hier het wel beter volhouden als daar, maar daarboven ik denk dat ze het dan toch wel moeilijk gaan krijgen.